تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 25, 2022
14:09 سه شنبه، 5ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132655

بانک آمریکا: عرضه دلار دیجیتال تا سال 2030 اجتناب‌ناپذیر خواهد بود

 
بانک آمریکا می‌گوید ایالات متحده احتمالا پروژه ارز دیجیتال خود را به پیش خواهد برد و دلار دیجیتال را در بازه زمانی سال 2025 یا 2030 عرضه خواهد کرد. در این بین، باید منتظر شکوفایی استیبل کوین‌ها باشیم.
 
به گزارش بلومبرگ، عرضه کوین تحت حمایت دولت آمریکا که تحت عنوان ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) شناخته می‌شود، به عنوان بخشی از فرآیند تکامل ارزهای مجازی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. «الکش شاه» و «اندرو ماس»، دو راهبردشناس بانک آمریکا می‌گویند در این حین احتمالا شاهد رشد استفاده از ارزهای دیجیتال خواهیم بود که توسط نهادهای خصوصی عرضه می‌شوند.
 
فدرال رزرو هفته گذشته در یک مقاله 35 صفحه‌ای به بحث توسعه کوین اختصاصی خودش پرداخت. این نهاد فدرال گفت انتشار مقاله صرفا اولین گام برای آغاز پروژه بوده و نمی‌خواهد بدون حمایت کاخ سفید و کنگره کار را پیش ببرد.
 
دولت آمریکا باید تا انتهای اردیبهشت درباره دلار دیجیتال نظر بدهد
توسعه دلار دیجیتال می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد و پرداخت‌های فرامرزی را ارزان‌تر و سریع‌تر کند. با این حال، ریسک‌هایی مثل کاهش سپرده‌های مالی در سیستم بانکی مطرح است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. فدرال رزرو تا تاریخ 20 مه (30 اردیبهشت 1401) خواستار نظر دولت در این باره شده است.
 
الکش و ماس می‌گویند تا زمانی که ارز بانک مرکزی آمریکا ساخته شود، استیبل کوین‌ها که معمولا با پشتوانه دلار فعالیت می‌کنند به شکوفایی می‌رسند: «انتظار داریم نرخ پذیرش و استفاده از استیبل کوین‌ها در پرداخت‌ها به شکل قابل توجهی در چند سال آینده افزایش پیدا کند.» این دو راهبردشناس بانک آمریکا حرکت شرکت‌ها به سمت استفاده از فناوری‌های بلاکچین را مهم‌ترین عامل در این اتفاق معرفی کرده‌اند.
 
بانک مرکزی آمریکا تابستان پارسال اعلام کرده بود که می‌خواهد با همکاری دانشگاه MIT دلار دیجیتال توسعه دهد. حالا به نظر می‌رسد که با جدی‌تر شدن رقابت در حوزه ارزهای دیجیتال، ایالات متحده هم به شکل سریع‌تری به دنبال ورود به این بازار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.