تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 6, 2022
11:11 یکشنبه، 17ام بهمنماه 1400
کد خبر: 133024

اولین آکادمی توسعه‌دهندگان خاورمیانه اپل در عربستان برای زنان افتتاح شد

 
اپل اولین آکادمی توسعه‌دهندگان خود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را در شهر ریاض در کشور عربستان افتتاح کرد. این مرکز به‌طور اختصاصی به آموزش زنان توسعه‌دهنده خواهد پرداخت.
 
اپل اولین بار در تیر ماه امسال اعلام کرد که قصد افتتاح یک آکادمی در شهر ریاض را دارد تا آموزش‌های لازم درباره برنامه‌نویسی و طراحی اپلیکیشن را به علاقه‌مندان ارائه کند. حالا وب‌سایت خلیج تایمز گزارش داده که این آکادمی برای زنان 20 تا 35 سال با سوابق تحصیلی و شغلی گوناگون از جمله در حوزه فناوری اطلاعات، امور مالی، هنر، حقوق و پزشکی افتتاح شده است.
 
انتظار می‌رود که سالانه 600 نفر در برنامه‌های آموزشی این مرکز شرکت کنند. از جمله برنامه‌های آکادمی توسعه‌دهندگان اپل می‌توان به دوره 30 روزه آشنایی با اصول پایه و دوره 10 ماهه آموزشی اشاره کرد. علاقه‌مندان علاوه بر آشنایی با اصول کدنویسی با طراحی، بازاریابی، مدیریت پروژه و کارآفرینی آشنا می‌شوند. 70 درصد مربیان این مرکز را زنان تشکیل می‌دهند.
 
 
آکادمی توسعه‌دهندگان اپل به تحول دیجیتال کمک می‌کند
«سوزان پریسکات»، معاون آموزش و بازاریابی سازمانی اپل می‌گوید: «ما در اپل تعهد داریم اطمینان یابیم که همه مردم ابزارها و منابع لازم برای رشد و پیشرفت در اقتصاد اپلیکیشن‌ها را داشته باشند و بخشی از این تحول باشند. مفتخریم که از طریق قدرت فناوری و نوآوری رهبران تازه‌ای را برای فرصت‌های شغلی و کارآفرینی جدید آماده کنیم.»
 
آکادمی توسعه‌دهندگان اپل با همکاری «دانشگاه شاهزاده نوره» و «آکادمی طویق» راه‌اندازی شده و با فدراسیون امنیت سایبری، برنامه‌نویسی و پهپادهای سعودی همکاری خواهد کرد.
 
«عهود محمد النایل»، رئیس آکادمی اپل در ریاض می‌گوید: «ما هم مثل همه آکادمی‌های توسعه‌دهنده اپل در سراسر دنیا بر توانمندسازی دانشجویان برای مشارکت فعال و بهره‌وری از صنعت اپلیکیشن‌ها تمرکز داریم. هدف ما این است که به برترین مرکز آموزشی زنان توسعه‌دهنده iOS تبدیل شویم و از آن‌ها در راه تبدیل شدن به کارآفرینان فعال و موثری حمایت کنیم که قرار است فرآیند تحول دیجیتال عربستان را هدایت کنند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.