تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 2, 2022
11:01 شنبه، 13ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134680

ثبت ‌نشان‌های تجاری مرتبط با NFT و متاورس توسط سه غول‌ فست‌فودی

 
طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها به مبحث واقعیت مجازی یا نام دیگر این روز‌هایش یعنی متاورس علاقه نشان داده‌اند. حال سه نام‌ آشنا و بزرگ دیگر از دنیای رستوران‌های زنجیره‌ای با ورود به این حوزه دوباره بر روی اهمیت و رشد دنیای متاورس تاکید کردند.
 
طبق گزارشات برندهای تاکوبل، پیتزا هات و مرغ سوخاری کنتاکی (KFC) که هر سه زیرمجموعه کمپانی Yum! Brands هستند، علائم تجاری متعددی را در زمینه محصولات و خدمات NFT و متاورس به ثبت رساندند.
 
بنا بر توییت مایکل کاندودیس وکیل امور علائم تجاری در متاورس، این درخواست‌ها پنجم فروردین مراحل اداری خود را در سازمان ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا طی کردند و این امر نشان می‌دهد که شرکت‌های مذکور قصد دارند تا برند خود را روانه متاورس کنند.
 
 
 
 
برندهای خوراکی مذکور به چه علت وارد متاورس شده اند؟
توییت مذکور نشان می‌دهد که محصولات و خدمات مرتبط با NFT و متاورس KFC چه مواردی را شامل می‌شوند که از میان آنها می‌توان به خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مجازی، رستوران‌های مجازی آنلاین با کالاهای مجازی و حقیقی، NFT ها، خدمات خرده‌فروشی و فروشگاه‌های آنلاین دارای کالای مجازی اشاره کرد.
 
کاندودیس همچنین در بیانیه خبری خود گفت: «واضح است که کمپانی  Yum! Brands نسبت به پتانسیل متاورس آگاهی دارد و با آماده کردن نشان‌های تجاری خود قصد فتح این اقتصاد مجازی را دارد.»
 
وی همچنین در ادامه خاطر نشان می‌کند که اقدامات صورت گرفته برای عقب نماندن از رقبای بزرگی چون مک‌دونالد، برگرکینگ و غیره نیز هستند. این در حالیست که کمپانی Inspire Brands نیز اخیرا نشان‌های تجاری مشابهی را برای برندهای زیر مجموعه خود نظیر آربیز، بسکین رابینز، بافالو وایلد وینگز و جیمی جانز به ثبت رسانده است.
 
کاندودیس در پایان می‌گوید که طی 12 ماه آتی باید منتظر پیوستن شرکت‌های بیشتری به این حوزه باشیم زیرا کمپانی‌های بزرگ‌ حالا متوجه اهمیت حفاظت از نام‌ها و برندهای خود در فضای متاورس شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.