فناوری اطلاعات

June 1, 2022
17:58 چهارشنبه، 11ام خردادماه 1401
کد خبر: 136301

ایلان ماسک خطاب به هم‌بنیانگذار دوج کوین: فرزندانم در 12 سالگی بهتر از تو کدنویسی می‌کردند

ایلان ماسک در واکنش به سخنان «جکسون پالمر»، هم‌بنیانگذار دوج کوین به توانایی‌های او در برنامه‌نویسی حمله کرد و گفت فرزندان من حتی در 12 سالگی بهتر از او کدنویسی می‌کردند. پالمر قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود که مدیرعامل تسلا با رویکردی که در بازار رمزارزها داشته، به نوعی یک کلاهبردار است.
ایلان ماسک به تازگی در توییتی در واکنش به سخنان جکسون پالمر که مدعی شده بود مدیرعامل تسلا هیچ چیزی درباره کدنویسی نمی‌داند و حتی بلد نیست چگونه اسکریپت‌های پایتون را اجرا کند، درباره کدی که هم‌بنیانگذار دوج کوین در سال 2018 برایش فرستاده بود، نوشت: «فرزندان من در 12 سالگی بهتر از چرت و پرتی که جکسون برایم فرستاد، کدنویسی می‌کردند.»
 
پالمر در واکنش به این حرف‌ها با انتشار لینک این کد در گیت‌هاب نوشت: «هرگز نگفتم که کدم خیلی پیچیده بود، اما همین اسکریپت ساده مطمئنا توانست در حوالی سال 2018 اکانت‌های فیشینگ نه چندان پیچیده را شناسایی و گزارش کند. کلاهبردارها از آن زمان تاکنون تاکتیک‌های خود را پیشرفته‌تر کرده‌اند.»
 
ایلان ماسک در ادامه به کلی نقش پالمر در توسعه دوج کوین را زیر سوال برد. او در توییت دیگری نوشت: «پالمر همیشه یادش می‌رود به این نکته اشاره کند که هرگز یک خط کد دوج کوین را ننوشته است…» در ادامه پالمر در توییتی که حالا پاک شده، از دیگر هم‌بنیانگذار دوج کوین، «بیلی مارکوس» خواست به اتهامات ماسک پاسخ دهد. مارکوس در توییتی در این باره گفت: «افرادی که بعد از ما آمدند خیلی بیشتر از من و جکسون روی کد کار کردند. من فکر کنم فقط 20 خط کد نوشتم و بقیه اجزا را کپی کردم.»
 
جکسون، مهندس سابق ادوبی و مارکوس، مهندس سابق آی‌بی‌ام در سال 2013 پروژه دوج کوین را شروع کردند اما حالا هیچ کدام آن‌ها در این پروژه نقشی ندارند. پالمر در سال 2015 دوج کوین را ترک کرد. جکسون در مصاحبه اخیر خود گفته بود که مدیرعامل تسلا اطلاعات فنی خاصی ندارد و صرفا وانمود می‌کند که از فناوری‌ها آگاه است. این گفته‌ها ظاهرا به هیچ وجه به مذاق ایلان ماسک خوش نیامده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.