فناوری اطلاعات

June 8, 2022
17:38 چهارشنبه، 18ام خردادماه 1401
کد خبر: 136511

معیار ارزیابی شرکتهای تحول‌آفرین در حوزه فناوری اطلاعات تعیین شد

طرح پژوهشی «ارائه چارچوب ارزیابی شرکت‌های تحول‌آفرین در حوزه فناوری اطلاعات» در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات به پایان رسید.
به گزارش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، طرح پژوهشی «ارائه چارچوب ارزیابی شرکت‌های تحول‌آفرین در حوزه فناوری اطلاعات» توسط دکتر علی نعیمی صدیق عضو هیئت علمی پژوهشکده فناوری اطلاعات ایرانداک به پایان رسید.
 
در عصر حاضر سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ به صورت فزاینده‌ای با محیط‌های پویا و در حال تغییر مواجه هستند که برای ماندگاری و پویایی خود مجبور هستند، با تغییرات محیطی خود را سازگار کنند.
 
به بیان دیگر تحولات علمی، اجتماعی، فرهنگی و فناورانه باعث می‌شود تا شرکت‌ها افزون بر هماهنگی با تحولات جامعه امروزی، مسیر تغییرات و دگرگونی‌ها را پیش‌بینی کرده و حتی بتوانند تحول‌آفرین باشند. از این‌رو در همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات از دوره پنجم، جایزه‌ای تحت عنوان «جایزه شرکت‌های تحول‌آفرین» درنظر گرفته شده است.
 
هدف از این جایزه معرفی شرکت‌های تحول‌آفرین به بخش حاکمیت و مدیران عالی کشور و آگاهی‌رسانی به مدیران میانی در مورد چگونگی ایجاد تحول در حوزه‌های گوناگون با کاربست فناوری اطلاعات است.
 
در طرح پژوهشی دکتر علی نعیمی صدیق که با عنوان «ارائه چارچوب ارزیابی شرکت‌های تحول‌آفرین در حوزه فناوری اطلاعات» ارائه شده، قصد بر این است که با مطالعه پژوهش‌های پیشین، معیارهایی که در تحول شرکت‌ها تاثیرگذارند شناسایی و چارچوبی برای ارزیابی جایزه شرکت‌های تحول‌آفرین تعیین شود.
 
در این طرح، شرکت‌ها به چهار دسته نوپا، کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم شده‌اند و ۶ معیار رهبری تحول‌آفرین شامل «نوآوری در فرآیندها»، «محصول و فناوری» ، «نتایج مشتریان» ، «سرمایه‌های انسانی» ، «تأثیر اجتماعی» و «نتایج کلیدی عملکرد» به عنوان معیارهای ارزیابی شرکت‌های تحول‌آفرین انتخاب شده‌اند که با استفاده از روش تجزیه و تحلیل سلسله‌مراتبی (AHP) گروهی اهمیت و وزن هر یک از معیارها در دسته شرکت‌ها تعیین شده و در پایان کاربرگ و فرآیند ارزیابی جایزه شرکت‌های تحول‌آفرین ارائه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.