تلفن همراه

گوشی

July 11, 2022
16:45 دوشنبه، 20ام تیرماه 1401
کد خبر: 137431

کاربران سری پیکسل ۶ از مشاهده لکه‌های سیاه روی نمایشگر و دوربین جلوی گوشی خود خبر می‌دهند

تعدادی از کاربران پیکسل ۶ گوگل گزارش‌هایی درمورد ایجاد لکه‌ی سیاه در دوربین جلو و گوشه‌ی سمت راست بالای نمایشگر دستگاه خود مطرح کرده‌اند.
برخی از دارندگان سری پیکسل ۶، گزارش‌هایی درمورد لکه‌های سیاهی که روی صفحه‌نمایش گوشی آن‌ها ظاهر می‌شود منتشر کرد‌ه‌اند. این گزارش‌ها در انجمن‌های مختلفی مثل ردیت، توییتر و صفحه‌ی پشتیبانی گوگل مطرح شده‌اند. یکی از دارندگان پیکسل ۶ پرو درمورد این مشکل نوشت:
 
روی صفحه‌نمایش گوشی من یک نقطه‌ی سیاه ایجاد شده و به‌نظر می‌رسد ابعاد آن درحال گسترش یافتن است. پشتیبانی گوگل در این مورد بسیار ناامیدکننده است و من نمی‌توانم با کسی چت کنم یا با کسی تماس بگیرم. منوی کشویی پایین بخش پشتیبانی نیز به من اجازه نمی‌دهد پیکسل ۶ پرو را انتخاب کنم.
 
بیشتر کاربران سری پیکسل ۶ نمی‌دانند آیا این مشکل سخت‌افزاری به حساب می‌آید یا صرفاً یک باگ نرم‌افزاری باعث به‌وجود آمدن آن شده است. بسیاری از کاربران معتقد هستند که این مورد مربوط به سخت‌افزار است و این یعنی دارندگان پیکسل باید برای رفع مشکل با گوگل تماس گرفته و سپس شماره‌ی مجوز بازگشت کالا (RMA) را دریافت و درنهایت گوشی خود را با یک واحد دیگر جایگزین کنند.
 
برخی دیگر نیز این مشکل را یک ایراد نرم‌افزاری می‌دانند زیرا قبلاً نیز با نصب به‌روزرسانی امنیتی ماه مارس در سری پیکسل ۶، نقطه‌ی سیاهی روی نمایشگر به‌وجود آمد و پس از مدتی از روی این گوشی‌ها ناپدید شد.
 
همه‌ی دارندگان سری پیکسل ۶ گوگل با مشکل یکسانی مواجه نشده‌اند. برخی از کاربران این گوشی‌ها پس از نصب به‌روزرسانی ماه می، با مشکل قطع شدن اتصال به شبکه مواجه شده بودند که برای رفع آن باید از بازیابی شبکه‌ای و روشن و خاموش کردن حالت هواپیما استفاده می‌کردند. عملکرد حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر نیز پس از نصب برخی به‌روزرسانی‌های اخیر، با مشکلاتی مواجه شد، اما اندروید ۱۳، کارکرد این قابلیت را تا حد زیادی بهبود خواهد داد.
 
با توجه به شرایطی که اکنون برخی دارندگان گوشی‌های سری پیکسل ۶ با آن مواجه شده‌اند، گوگل بار دیگر مجبور است ثابت کند که توانایی ساخت یک پرچم‌دار اندرویدی رده‌بالا را دارد، اما باید درمورد برخی مسائل تلاش بیشتری انجام دهد. دلیل بسیاری از خریداران گوشی‌های سری پیکسل، دریافت زودهنگام و به‌موقع به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است و اگر چنین مشکلاتی روی پرچم‌داران غول جست‌وجوی اینترنت همچنان ادامه داشته باشد، شاید این افراد به خرید پرچم‌داران شرکت‌های دیگر مثل سامسونگ روی آورند زیرا این برند کره‌ای اخیراً اعلام کرد تا چهار سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای گوشی‌های پرچم‌دار خود منتشر خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.