تلفن همراه

گوشی

August 20, 2022
15:37 شنبه، 29ام مردادماه 1401
کد خبر: 138407

برخی کاربران پیکسل پس از نصب اندروید ۱۳ نمی‌توانند با اتصال داده از پیام‌رسانی RCS استفاده کنند

برخی کاربران گوشی‌های سری پیکسل گوگل اعلام کرده‌اند پس از نصب اندروید ۱۳ روی دستگاه خود، هنگام اتصال به اینترنت ازطریق داده‌های موبایلی، نمی‌توانند از سرویس پیام‌رسانی RCS استفاده کنند.
گوگل اخیراً اندروید ۱۳ را خیلی زودتر از حدانتظار منتشر کرد. این نسخه‌ از سیستم‌عامل موبایلی گوگل ویژگی‌های جدیدی مثل پخش‌کننده‌ی رسانه به‌روز، امکان سفارشی‌سازی زبان برای هر اپلیکیشن، رنگ و تم مخصوص برنامه‌ها و ارائه‌ی کنترل‌های بیشتر به کاربران برای اعمال تنظیمات روی داده را به‌ارمغان آورده است. علاوه‌براین نمادهای بسیاری از برنامه‌ها به‌روزرسانی شده‌اند و با رنگ و تصویرزمینه‌ی دستگاه مطابقت دارند.
 
RCS پاسخ گوگل به iMessage است
اندروید ۱۳ همچنین ۱۵۱ باگ موجود در مدل‌های پیکسل ازجمله پیکسل ۴، پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، پیکسل 5a، پیکسل ۵، پیکسل 4a 5G، پیکسل 4a، پیکسل 4XL و پیکسل 6a را برطرف می‌کند، اما متأسفانه مشکل جدیدی در بخش پیام‌رسانی RCS این آپدیت دیده شده است؛ RCS درواقع پاسخ اندروید به iMessage اپل است؛ زیرا ویژگی‌های آن شباهت زیادی به پلتفرم‌ پیام‌رسانی iOS دارد.
 
ازآنجاکه RCS به‌جای اتصال سلولی از اتصال داده استفاده می‌کند، می‌توان پیام‌های دلخواه را ازطریق وای‌فای نیز ارسال یا دریافت کرد. حداکثر تعداد نویسه‌ها در یک پیام RCS بسیار بیشتر از محدودیت ۱۶۰ کاراکتری پیام‌های کوتاه متنی (SMS) بوده و علاوه‌براین از رمزنگاری سراسری بهره می‌‌برد. این سیستم پیام‌رسانی همچنین قابلیت‌هایی مثل رسید خوانده‌شدن پیام، نشانگرهای تایپ، امکان ارسال تصویر و ویدئو و موارد دیگر را به کاربران ارائه می‌دهد.
 
برخی از مشترکان Google Fi پس از نصب اندروید ۱۳ روی گوشی‌های پیکسل خود و هنگام استفاده از اتصال داده، قادر به استفاده از RCS نیستند. البته این ویژگی هنگام اتصال به وای‌فای بدون هیچ‌مشکلی کار می‌کند.
جالب این‌که برخی از کاربران پیکسل همین مشکل را در دوره‌ی آزمایشی اندروید ۱۳ نیز گزارش داده‌اند. به‌عنوان مثال یکی از مشترکان Google Fi در ۲۶ می سال جاری گزارشی به‌شرح زیر برای گوگل ارسال کرد:
 
هروفت وای‌فای خود را غیرفعال می‌کنم، اتصال سرویس چت من قطع می‌شود و تا زمانی‌که دوباره به‌خانه برگردم و به وای‌فای متصل شوم کار نخواهد کرد.
 
وب‌سایت issueTracker نیز اخیراً این پست را منتشر کرده است:
 
پیکسل ۶ پرو من همچنان مشکل دارد. درشرایطی که وای‌فای دردسترس نباشد، امکان استفاده از RCS وجود ندارد و این یعنی هنگام اتصال به داده‌ی همراه، نمی‌توان پیامی ارسال یا دریافت کرد. راهکار ارائه‌شده برای این مشکل نیز کمکی به رفع آن نمی‌کند. فعال کردن بازگشت به پیام کوتاه متنی، به پیام‌های خروجی کمک خواهد کرد اما تا وقتی‌که به وای‌فای متصل نشوم، امکان دریافت پیام‌ها همچنان وجود نخواهد داشت.
 
یکی از کارمندان هیئت‌مدیره‌ی گوگل راهکاری برای رفع این مشکل ارسال کرد که کاربران Google Fi و سایرین می‌توانند آن را امتحان کنند:
 
حالت هواپیما را روشن کنید.
به تنظیمات > فضای ذخیره‌سازی بروید و فضای ذخیره‌سازی سرویس‌ها و پیام‌های شرکت مخابراتی را پاک کنید (این کار تاریخچه‌ی پیام را حذف نمی‌کند).
حالت هواپیما را خاموش کنید.
پیام‌ها را باز کرده و دوباره امتحان کنید.
اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، مراحل بالا را امتحان کرده و نتیجه‌ی آن را در بخش نظرات همین‌پست با سایر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.
 
به‌نوشته‌ی فون‌آرنا، گوگل اخیراً درتلاش است تا کاربران گوشی‌های هوشمند ازجمله دارندگان آیفون را وادار کند تا اپل را برای اضافه کردن پشتیبانی از RCS در آیفون و آیپد، تحت‌فشار قرار دهند. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، کاربران آیفون در یک چت گروهی iMessage، پس از پیوستن کاربران اندروید، همه‌ی امکانات ویژه‌ای که این پلتفرم ارائه می‌دهد را ازدست خواهند داد.
 
گوگل وب‌سایتی راه‌اندازی کرده که شامل توییت‌های از‌پیش‌نوشته‌ است و می‌توان آن‌ها را به حساب توییتر اپل ارسال کرد. غول فناوری مستقر در کوپرتینو هیچ‌دلیلی برای پشتیبانی از RCS ندارد؛ زیرا iMessage یکی از ویژگی‌های بسیار محبوبی است که نظر بسیاری از خریداران آیفون را به‌خود جلب می‌کند و مطمئناً این شرکت برای فروش بهتر گوشی‌های هوشمند خود، روی چنین قابلیت‌هایی حساب ویژه باز کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.