فناوری اطلاعات

September 4, 2022
19:42 یکشنبه، 13ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138775

آلمانی‌ها از قانون شکنی تسلا چشم پوشی کردند

فعالیت تسلا در آلمان از ابتدا تا به امروز با حواشی مختلفی همراه بوده است. دردسرهای قانونی ساخت کارخانه در گذشته و نقض قوانین فدرال آلمان توسط شبکه ایستگاه شارژ تسلا موسوم به سوپرشارژر، بخشی از این حواشی هستند. با این حال به نظر می‌رسد که مقامات آلمانی برخورد جدی با حواشی تسلا ندارند.
 
مطابق قانون Preisangabenverordnung در اتحادیه اروپا و قانونی مشابه در آمریکا و کانادا، تمامی جایگاه‌های سوخت باید به فلومتر مجهز باشند. این ابزار به افراد اجازه می‌دهد تا بر میزان سوختی که وارد باک اتومبیل می‌شود، نظارت داشته باشند. همچنین کالیبراسیون پمپ‌های سوخت باید به صورت دوره‌ای انجام شود تا عملکرد آن‌ها به صورت شفاف باقی بماند.
 
کالیبراسیون جایگاه‌های سوخت در اکثر نقاط جهان به صورت سالیانه انجام می‌شود. پمپ‌های سوخت دارای مشکل بایستی شناسایی شده و تعویض شوند. همچنین اگر یک مشتری در مورد وضعیت جایگاه سوخت یا جایگاه برق همچون ایستگاه شارژ تسلا شکایتی کند، نهادهای قانونی ملزم به رسیدگی آن هستند.
این قوانین در مورد ایستگاه‌های شارژ نیز برقرار هستند. بایستی میزان برق ورودی ماشین برحسب کیلووات ساعت مشخص باشد و ایستگاه قادر به اندازه‌گیری میزان برق ورودی به خودرو باشد. با این حال شبکه سوپرشارژر تسلا در آلمان قوانین این کشور در زمینه ایستگاه شارژ را زیر پا گذاشته است. ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا به ازای هر کیلووات ساعت برق ورودی از مشتریان مبلغی را دریافت می‌کنند اما هیچ رابطی ندارند که به مشتری نشان دهد چقدر برق مصرف کرده است. پیش از این نیز میزان برق دریافتی در برخی ایستگاه‌های شبکه سوپرشارژر تسلا در آمریکا و کانادا تا سطح 80 درصد محدود شده بود.
 
شبکه ایستگاه شارژ تسلا بدون مشکل قانون شکنی می‌کند!
تسلا تاکنون برای رفع این ایراد و کالیبراسیون سالانه ایستگاه‌های سوپرشارژر اقدامی نکرده است. مقامات ایالت باواریا در آلمان سخت‌گیری چندانی بر تسلا اعمال نکرده‌اند. مقامات باواریا پیش از این به تسلا اجازه داده بودند تا پایان سال 2022 نسبت به رفع ایرادات ایستگاه‌های سوپرشارژر اقدام کند. این مدت اکنون تا پایان سال 2023 تمدید شده است.
 
به نظر می‌رسد مصالحه مقامات آلمانی با ایرادات شبکه ایستگاه شارژ تسلا، به دلیل تمرکز دولت‌های اروپایی بر رشد استفاده از خودروهای الکتریکی است. در صورتی که جایگاه‌های شارژ تسلا به دلایل قانونی مسدود شوند، تمایل مشتریان به خرید خودروهای برقی کاهش خواهد یافت. برخی دیگر از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شارژ نیز با مشکلات مواجهی روبرو هستند. علاوه بر سوپرشارژر تسلا، ایستگاه‌های Efacec یا Delta نیز فاقد نشانگر میزان برق مصرفی هستند. بنابراین به نظر می‌رسد مالکان خودروهای برقی باید این مشکلات را تا مدتی تحمل کنند و برای نمایش میزان شارژ وارد شده، به عدد اعلامی خودروهای خود اعتماد داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.