فناوری اطلاعات

October 19, 2022
12:22 چهارشنبه، 27ام مهرماه 1401
کد خبر: 139580

مشکل گوگل ادز در ایران رفع شد

هنوز مشخص نیست آیا تغییراتی از سوی گوگل در این زمینه اعمال شده یا رفع فیلتر صورت گرفته‌ است؛ کارشناسان گمانه‌زنی‌های متفاوتی دارند.
بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد اختلال سرویس گوگل ادز رفع شده و کاربران پس از کلیک روی لینک تبلیغ، وارد سایت مورد نظر می‌شوند. هنوز مشخص نیست آیا تغییراتی از سوی گوگل در این زمینه اعمال شده یا رفع فیلتر صورت گرفته‌ است؛ کارشناسان این حوزه گمانه‌زنی‌های متفاوتی در این باره دارند.
 
از ابتدای هفته گذشته با سیاست جدید گوگل برای هدایت لینک‌های تبلیغاتی سرویس گوگل ادز به تارنمایی که سال‌ها پیش در ایران فیلتر شده، کسب‌وکارهای ایرانی با دردسر جدیدی رو به رو شدند. آن‌ها که کانال‌های بازاریابی خود همچون اینستاگرام را از ابتدای مهر ماه از دست داده بودند حال یکی دیگر از روش‌های مارکتینگشان نیز با چالش مواجه شد.
 
اکنون به نظر می‌رسد از ساعاتی پیش این مشکل رفع شده است. «امیر آذری» مدیرعامل افراک با تایید رفع مشکل گوگل ادز برای کاربران ایران به دیجیاتو گفت: «ما نیز ساعتی پیش این خبر امیدوارکننده را از مشتریان خود دریافت و آن را تست کردیم و دیدیم که خوشبختانه این موضوع صحت داشته و داستان به روال قبل بازگشته است.»
 
او هفته گذشته تنها دو راه را برای رفع مشکل گوگل ادز متصور بود، نخست رفع فیلتر از سوی ایران یا اینکه گوگل، تنظیمات این سرویس را به حالت قبل بازگرداند. اما هنوز مشخص نیست که آیا شدت فیلترینگ کاهش یافته یا گوگل تنظیمات این سرویس را به حالت قبل بازگردانده است.
 
اما از سویی دیگر، «میثم کیهانی» مدیر مارکتینگ سفرمارکت اعتقاد دارد مشکل گوگل ادز از سمت ایران رفع شده است: «از سمت گوگل ساختاری تغییر نکرده و همچنان برخی از لینک‌ها مسیر قبلی را طی کرده و باز می‌شوند؛ از همین رو به نظر می‌رسد از داخل تغییراتی اعمال شده است.»
 
او در پاسخ به سوال دیجیاتو که فیلتر یک هفته‌ای چه چالشی برای کسب‌وکارها ایجاد کرده بود، گفت:
 
«دو کانال برای تبلیغات وجود دارد؛ یک سری‌ in-band و یک سری نیز out-band هستند. کسب‌وکارهایی که روی کانال‌های in-band حساب می‌کردند در این ایام متضرر شدند. کاربران بسیاری در زمینه هاستینگ، بلیت هواپیما و… از جستجو در گوگل استفاده می‌کنند که طی یک هفته گذشته کسب‌وکارهای این حوزه که از گوگل ادز برای تبلیغات خود در این زمینه استفاده می‌کردند با آسیبی جدی مواجه شدند.»
 
گفتنی است Google Ads یک بستر تبلیغاتی در موتور جستجوی گوگل است که کسب‌وکارها می‌توانند برای معرفی خود به مشتریان از آن استفاده کنند. با استفاده از این سرویس در صورت جستجوی کلماتی در گوگل، تبلیغات شرکت‌ها در صفحه اول نتایج به مخاطبین نمایش داده می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.