فناوری اطلاعات

October 22, 2022
17:02 شنبه، 30ام مهرماه 1401
کد خبر: 139664

سخنگوی کمیسیون اجتماعی: در اسرع وقت حداقل‌ها برای کنترل فضای مجازی و رشد کسب‌وکارها پیش‌بینی شود

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تمام کشورهای پیشرفته دنیا برای مدیریت فضای مجازی قانون دارند، پس لازم است ما نیز برای فراهم کردن بستر مناسب برای رشد کسب و کارها و حفظ کرامت انسانی در فضای مجازی تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.
 
حسن لطفی در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: متاسفانه فضای مجازی در کشور ما رها است و تدابیری برای مدیریت صحیح فضای مجازی اندیشیده نشده است و در این زمینه قانونی نداریم. این امر باعث شده تا بعضا کرامت انسانی از طریق فضای مجازی افسارگسیخته، زیر سوال رود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه بعضا در فضای مجازی خصومت ها انعکاس می یابد و کرامت انسانی زیر سوال می رود،‌ اظهار کرد: باید مدیریت صحیحی در این حوزه اعمال شود و نقش دستگاه هایی که در مدیریت این حوزه نقش دارند، شفاف شود. در تمام کشورهای پیشرفته برای فضای مجازی قانون وجود دارد که این امر سبب می شود همه در چهارچوب قانون در فضای مجازی فعالیت داشته باشند و حتی کسب و کارها در این بستر رشد کنند.
 
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بی قانونی فضای مجازی در کشور ما، کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده و حتی بعضا حیثیت افراد را نیز زیر سوال برده است.
 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه امروز بنا به شرایطی فضای مجازی محدود شده است، گفت: پیشنهاد بنده این است که در اسرع وقت حداقل‌ها برای کنترل فضای مجازی پیش بینی شود. هم وزارت ارتباطات و هم دستگاه های قضایی در این حوزه نقش دارند. فضای مجازی باید به نحوی مدیریت شود که هم کسب و کارها بتوانند در این بستر رشد کنند هم از حقوق افراد صیانت شود.
 
لطفی در پایان تاکید کرد: زمانی که دولت ساز و کارهای لازم را برای کنترل فضای مجازی داشته باشد قطعا کسب وکارها می توانند به راحتی در این فضا فعالیت کنند پس لازم است هرچه سریع تر زیرساخت های لازم در این حوزه فراهم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.