فناوری اطلاعات

October 25, 2022
17:22 سه شنبه، 3ام آبانماه 1401
کد خبر: 139745

وزیر ارتباطات مطرح کرد: ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه خانواده و فضای مجازی/ راه‌کار اصلی مدیریت فضای مجازی کشور فرهنگ‌سازی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه خانواده و فضای مجازی گفت: نگاه ما در این حوزه کاملاً ایجابی است و معتقدیم که فناوری اطلاعات یک فناوری راهبردی است و می تواند همه جنبه های زندگی جامعه را متحول کند و راه‌کار اصلی مدیریت فضای مجازی کشور فرهنگ‌سازی است.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، عصر امروز در جلسه شورای معاونین که بخشی از آن اختصاص به معارفه دکتر سیده فاطمه موسوی، مشاور امور بانوان و خانواده وزیر ارتباطات داشت با تأکید بر اینکه موضوع خانواده-محوری برنامه‌ها موضوع بسیار مهمی است گفت: امیدوارم با حضور ایشان توجه به موضوع خانواده در برنامه‌های وزارت ارتباطات پررنگ شود.
 
وی با اشاره به تأثیر خانواده‌ها در مجموعه وزارت ارتباطات گفت: اگر همکاران ما در وزارت ارتباطات از خانواده‌ای با کانون گرم و شاداب و سرزنده برخوردار باشند می‌توانند با دلگرمی بیشتری به وظایف خود در مجموعه وزارتخانه عمل کنند و در مقابل اگر وزارتخانه نیز به نیازمندی‌های خانواده همکاران توجه ویژه‌ای داشته باشد، آنها نیز نقش و وظایف خود را به شکل بهتری انجام خواهند داد.
 
زارع پور با بیان اینکه این مسئله از یک نگاه و منظومه فکری نشات گرفته است که خانواده محور و کانون است گفت: باید خانواده‌ها احساس کنند که وزاتخانه برای آن‌ها ارزش قائل است و برای آن‌ها برنامه دارد.
 
وزیر ارتباطات در ادامه با بیان ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و فضای مجازی برای رشد و ارتقای جامعه افزود: فضای مجازی در عین حال که فرصت‌های بی‌نظیری را برای ایجاد تحول و توسعه در همه بخش‌های جامعه ایجاد کرده است، ظرفیت ایجاد چالش برای افراد به‌ویژه کودکان و نوجوان را نیز دارد که تنها راه مدیریت این چالش‌ها در بلند مدت، فرهنگ‌سازی در سنین پایین و توجه جدی و ویژه به نقش خانواده‌ها در تبیین و ترویج فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی و فرهنگ استفاده صحیح از این ابزارها برای کودکان است.
 
وی در ادامه از مشاور خود در امور بانوان و خانواده خواست تا با همکاری دستگاه‌های فرهنگی برای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و فرهنگ‌سازی در این خصوص برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند. استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات برای توسعه اشتغال بانوان نیز از دیگر انتظارات وزیر ارتباطات از مشاور امور بانوان و خانواده بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.
 
پیش از سخنان وزیر ارتباطات، سیده فاطمه موسوی، مشاور امور بانوان و خانواده ابراز امیدواری کرد که دفتر امور بانوان از یک محل تشریفاتی صرف برای برگزاری اتفاقات و رویدادهای مناسبتی خارج و به سمت حکمرانی خانواده محور پیش برود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.