فناوری اطلاعات

October 28, 2022
19:03 جمعه، 6ام آبانماه 1401
کد خبر: 139824

وارث سامسونگ بر امپراطوری فناوری کره جنوبی تکیه زد

لی جائه یونگ به عنوان رئیس هیات مدیره اجرایی سامسونگ الکترونیکس منصوب شد و این اقدام نمادین، تایید کرد که ارزشمندترین شرکت کره جنوبی توسط سومین نسل خانواده موسس خود رسما اداره خواهد شد.
 
تحلیلگران می گویند این تغییر، منعکس کننده نقشی است که لی جائه یونگ ۵۴ ساله از زمان بیمار شدن پدرش لی کان هی در سال ۲۰۱۴ برعهده گرفته بود. لی کان هی، رئیس هیات مدیره گروه سامسونگ در سال ۲۰۲۰ درگذشت.
 
لی، نایب رئیس هیات مدیره سامسونگ الکترونیکس بوده که بزرگترین شرکت کره جنوبی از سال ۲۰۱۲ است.
 
سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرد هیات مدیره برای موافقت با این انتصاب، به فضای مبهم کسب و کار جهانی و ضرورت مبرم مسئولیت پذیری قویتر و ثبات تجاری، توجه کرده است.
 
این انتصاب در شرایطی انجام گرفت که سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه های حافظه و تلفن هوشمند در جهان، با انبوهی از موانع کسب و کار در بحبوحه کندی چشمگیر تقاضای فناوری روبروست که ناشی از تورم افسارگسیخته، افزایش نرخهای بهره و دورنمای اقتصادی تیره است.
 
یون سوک یئول، رئیس جمهور کره جنوبی، حدود دو ماه پیش لی جائه یونگ را عفو کرد و با امید به رونق گرفتن اقتصاد کشور، اتهامات رشوه وی را پاک کرد. آقای لی در سال ۲۰۱۷ پس از این که در خصوص دادن رشوه به مقامات دولتی برای حمایت از ادغام دو شرکت از گروه سامسونگ، گناهکار شناخته شد، به پنج سال زندان محکوم شد. وی پس از سپری کردن یک سال از محکومیت زندان، آزاد شد اما دادگاه عالی کره جنوبی در این تصمیم تجدیدنظر کرد و دستور بررسی دوباره این پرونده را صادر کرد. در حالی که وارث سامسونگ اوایل سال ۲۰۲۱ در محاکمه مجدد، به دو سال و نیم زندان محکوم شد، پس از گذشت شش ماه، عفو مشروط گرفت.
 
عفو رئیس جمهور به او اجازه داد به هیات مدیره سامسونگ ملحق شود و بتواند برای بستن قرارداد، به خارج از کشور سفر کند. آقای لی تحت شرایط عفو مشروط، اجازه نداشت سمت رسمی در سامسونگ داشته باشد با این حال مدیریت این شرکت، وی را از جدیدترین تحولات باخبر نگه می‌داشت.
 
بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ کاهش ۳۱ درصدی سود در سه ماهه سوم امسال را گزارش و اعلام کرد ابهامات ژئوپلیتیکی، احتمالا تا اوایل سال ۲۰۲۳ به تقاضا، آسیب می زند و همزمان، رکود اقتصادی جهانی، تقاضا برای دستگاههای الکترونیکی را کمتر خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.