فناوری اطلاعات

November 2, 2022
11:35 چهارشنبه، 11ام آبانماه 1401
کد خبر: 139961

سالاریه خبر داد؛ کسب رتبه ب نشریه علوم، فناوری و کاربردهای فضایی از کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

نشریه علوم، فناوری و کاربردهای فضایی، رتبه ب کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، حسن سالاریه، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران، در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی پژوهشگاه، ضمن اعلام خبر فوق توضیح داد؛ نشریه علوم، فناوری و کاربردهای فضایی که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال ۹۹ به عنوان دوفصلنامه تخصصی هوافضا پروانه نشر دریافت کرده بود؛ پس از یک‌سال انتشار و در اولین حضور در ارزیابی کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موفق به کسب رتبه ب نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.
 
وی در خصوص فرایند ارزیابی نشریات علمی توضیح داد: از سال ۱۳۹۸، با هدف ارتقای نشریات علمی کشور، رتبه‌بندی نشریات توسط دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بر اساس آیین‌نامه ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات علمی مصوب 9اردیبهشت سال 98 صورت می‌گیرد.
سالاریه خاطرنشان کرد: معیارهای کلی ارزیابی شامل معیارهایی چون انتشار به‌موقع و رعایت ضوابط آیین‌نامه نشریات، رعایت فرایند پذیرش و داوری تخصصی مقالات، داشتن سامانه استاندارد و وضعیت نشریه در نمایه‌های استنادی و تخصصی است و در نهایت نتیجه ارزیابی و رتبه نشریات در پنج گروه نشریات بین‌المللی، الف، ب، ج و د اعلام می‌شود.
 
مدیر مسئول نشریه علوم، فناوری و کاربردهای فضایی تصریح کرد: این نشریه با صاحب امتیازی پژوهشگاه فضایی ایران و به سردبیری مهدی فکور، استاد و مدیر بخش تخصصی هوافضای دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران و با همکاری هیات تحریریه برجسته‌ای متشکل از استادان ملی و بین‌المللی‌ حوزه هوافضا، از ابتدای سال ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی منتشر شده و مقالات متنوعی را از نتایج تحقیقات بدیع و ارزشمند این حوزه دربر می‌گیرد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده مقالات یا ارسال مقاله به نشریه به وب سایت نشریه به نشانی Journal.isrc.ac.ir مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.