امنیت

فناوری اطلاعات

November 15, 2022
13:57 سه شنبه، 24ام آبانماه 1401
کد خبر: 140444

فناوری شناسایی چهره در ایتالیا غیرقانونی شد

ایتالیا استفاده از فناوری شناسایی چهره و عینک های هوشمند را ممنوع اعلام کرد. این درحالی است که آژانس حفاظت از داده کشور توبیخی علیه دو شهرداری برای آزمایش این فناوری صادر کرد.
به گزارش رویترز، این سازمان ناظر اعلام کرد تا زمانیکه قانونی در این زمینه (حداقل تا پایان سال آینده میلادی) وضع نشود، سیستم شناسایی چهره که مبتنی بر داده های بیومترک است، غیر قانونی است.
 
البته در این مورد یک استثنا ذکر شده و آن هم زمانی است که چنین فناوری هایی نقش مهمی در تحقیقات قضایی یا مقابله با جرائم ایفا می کنند.
 
آژانس حفاظت از داده ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد: یک مهلت قانونی برای تنظیم الزامات، شرایط و ضمانت های مربوط به فناوری شناسایی چهره در همخوانی با اصول و قوانین کشور در نظر گرفته شده است.
 
تحت قانون اتحادیه اروپا، فراوری داده های خصوصی کاربران توسط سازمان های دولتی با استفاده از دستگاه های ویدئویی به طور کلی بر مبنای منفعت عامه و زمان مجاز است که به اقدام مقامات دولتی مرتبط باشد.
 
با این وجود شهرداری هایی که از این فناوری ها استفاده کرده اند باید با نمایندگان دولت «پیمان‌های امنیتی شهری» امضا کنند.
 
این آژانس نسبت به اقداماتی که در شهر «لچه» در جنوب ایتالیا رخ داد، واکنش نشان داد که در آنجا مقامات از یک فناوری مبتنی بر شناسایی چهره استفاده کردند. در همین راستا به شهرداری لچه دستور داده شد تا توضیحاتی از سیستم های به کار گرفته شده، مقاصد و مبنای قانونی آنها و همچنین فهرستی از مخازنی که مورد استفاده قرار می گیرد را فراهم کند.
 
این ناظر حریم خصوصی شهر آرزو در توسکان را نیز هدف گرفته که در آن پلیس محلی به عینک های مادون سرخی مجهز شده که می تواند شماره پلاک خودرو را بخواند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.