فناوری اطلاعات

November 25, 2022
15:02 جمعه، 4ام آذرماه 1401
کد خبر: 140730

پیروزی عامل هوش مصنوعی در (بازی) دیپلماسی

یک عامل هوش مصنوعی به نام CICERO بر بازی تخته آنلاین دیپلماسی تسلط پیدا کرده است. این بر اساس یک مطالعه جدید توسط تیم دیپلماسی تحقیقاتی هوش مصنوعی متا بنیادی (FAIR) است.
 
هوش مصنوعی قبلاً در انجام بازی های رقابتی مانند شطرنج و Go موفق بوده است که فقط با استفاده از آموزش خودبازی می توان آنها را یاد گرفت. با این حال، بازی‌هایی مانند دیپلماسی که نیازمند مذاکره به زبان طبیعی، همکاری و رقابت بین چند بازیکن هستند، چالش برانگیز بوده‌اند.
 
عامل جدید توسعه یافته توسط FAIR نه تنها قادر به تقلید از زبان طبیعی است، بلکه مهمتر از آن، برخی از اهداف، باورها و نیات شرکای انسانی خود در بازی را نیز تجزیه و تحلیل می کند؛ محققان می گویند که از این اطلاعات برای تعیین یک برنامه اقدام که منافع همسو و رقیب را در نظر می گیرد و برای انتقال آن برنامه به زبان طبیعی استفاده می کند.
 
CICERO با بازی ناشناس در برابر انسان ها در 40 بازی سرعتی در لیگ آنلاین دیپلماسی، بیش از دو برابر میانگین امتیاز بازیکنان انسانی به دست آورد و در 10٪ شرکت کنندگانی قرار گرفت که بیش از یک بازی انجام دادند. CICERO به عنوان یک بازیکن انسانی در برابر 82 بازیکن منحصر به فرد “پاس داد” و محققان هیچ پیامی در داخل بازی ندیدند که نشان دهد بازیکنان انسانی معتقد بودند که با یک عامل هوش مصنوعی بازی می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.