فناوری اطلاعات

December 11, 2022
18:57 یکشنبه، 20ام آذرماه 1401
کد خبر: 141180

برگزاری نمایشگاه تلکام از تقویم نمایشگاهی حذف شد

تاریخ برگزاری نمایشگاه بیست‌وسومین نمایشگاه تلکام که قرار بود ۱۹ تا ۲۲ دی ماه برگزاری شود از تقویم شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حذف شد. از هفته گذشته به دلیل عدم استقبال اپراتورهای ارتباطی و سندیکای شرکت مخابرات خبرهایی در مورد لغو این نمایشگاه تخصصی در حوزه ارتباطات و مخابرات شنیده شد.
پیش از این نیز نمایشگاه بین‌المللی الکامپ که قرار بود آبان ماه برگزار شود به دلیل عدم استقبال کسب‌وکارها به خاطر محدودیت‌های اینترنت و شرایط کشور لغو شده بود.
 
حسین ریاضی، رئیس سندیکای شرکت مخابرات در گفت‌وگو با کارنگ اعلام می‌کند که محدودیت‌های شدید اینترنتی، رکود، تورم طاقت فرسا و ناپایداری شرایط برای کسب‌وکارها عامل اصلی استقبال نشدن از تلکام ۱۴۰۱ است. او می‌گوید تا کنون هیچ شرکتی در این نمایشگاه پیش ثبت‌نام هم انجام نداده است.
 
ریاضی سه دلیل اصلی برای استقبال نشدن از نمایشگاه تلکام امسال را اعلام می‌کند. اولین دلیل از نظر او نزدیکی برگزاری الکامپ و تلکام است. به اعتقاد او دو نمایشگاه تخصصی نباید با فاصله یک ماه یا نهایت ۴۵ روز از یکدیگر برگزار شوند و حداقل بین دو نمایشگاه تخصصی باید ۶ ماه فاصله وجود داشته باشد.
 
او در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به نزدیکی فعالیت این دو نمایشگاه نباید با هم ادغام شوند به کارنگ گفت: «این دو نمایشگاه مخاطبان جدایی دارند و شاید درصد کمی از آنها با هم مشابه باشند. در ثانی کشور نیازمند برگزاری دو نمایشگاه تخصصی است و حتی به جز الکامپ و تلکام نیز باید نمایشگاه تخصصی دیگر در حوزه اینترنت اشیاء یا هوش مصنوعی و … نیز برگزار شود.»
 
او تاکید می‌کند که چنین نمایشگاه علاوه بر فاصله در زمان برگزاری نباید در ماه‌های آخر سال مانند زمستان هم برگزار شوند و زمان برگزاری این نمایشگاه هم بسیار بد بوده است.
 
او دلیل دوم استقبال نشدن تلکام امسال از سوی سندیکای مخابرات را انجام نشدن وعده‌های مخابرات و نرسیدن اعضای سندیکا به مطالباتشان اعلام می‌کند که باید از سمت شرکت مخابرات محقق می‌شد. به گفته او با اینکه مخابرات بارها وعده تحقق مطالبات اعضای سندیکا را داده، اما تاکنون نتوانسته به این وعده خود عمل کند.
 
در ادامه حسین ریاضی، محدودیت‌های اینترنتی و شرایط نامطلوب اقتصادی و رکود کسب‌وکارها را عاملی می‌داند که در نهایت باعث شده که شرکت‌های مخابراتی، اپراتورها و اعضای سندیکای مخابرات در تلکام ۱۴۰۱ شرکت نکنند.
 
او در این مورد توضیح می‌دهد: «اوضاع خوبی نیست. این محدودیت اینترنت و محدودیت دیگری که در جامعه است کسب و کارها را دچار مشکل کرده است. الان در این اوضاع کسی نمی‌داند تکلیفش با اینترنت چیست و همه کسب‌وکارها و مردم با چالش مواجه شده‌اند.»
 
به باور او در یک کلام رکود، محدودیت اینترنت، تورم طاقت فرسا و همچنین نوسانات و ناپایداری شدید نرخ ارز را از عوامل اصلی استقبال نشدن از تلکام و لغو این نمایشگاه بزرگ صنعت مخابرات است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.