فناوری اطلاعات

December 25, 2022
16:28 یکشنبه، 4ام دیماه 1401
کد خبر: 141590

فیلیمومدرسه برای دختران دانش‌آموز افغانستانی رایگان شد

مدیرعامل فیلیمو اعلام کرد پلتفرم فیلیمومدرسه از این پس برای دختران دانش‌آموز افغانستانی رایگان خواهد بود.
 
در پی انتشار خبر ممنوعیت ادامه تحصیل زنان و دختران افغان در دانشگاه‌ها از سوی حکومت طالبان، محمدجواد شکوری‌مقدم، مدیرعامل فیلیمومدرسه، با اشاره به رایگان بودن خدمات آموزشی فیلیمومدرسه برای دختران افغان در صفحه توییتر خود نوشت: «با افتخار فیلیمومدرسه به صورت کاملاً رایگان در خدمت دانش‌آموزان دختر افغانستان است که از سر تنگ‌نظری از حق تحصیل و آموزش محروم هستند. ای کاش بضاعت ارائه خدمت به دختران دانشجو رو هم داشتیم و می‌تونستیم اثر این جهل رو برای خواهران‌مون کمرنگ‌تر کنیم.»
روز گذشته نیز مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس و عضو شورای عالی راهبری فناوری و تولیدات دانش‌بنیان، در یک توییت به این اقدام فیلیمو مدرسه اشاره کرد و نوشت: «دختران افغانستانی را مجبور کردند تحصیل را کنار بگذارند؛ یکی از VODهای ایرانی، همزمان با ورود طالبان دسترسی به آموزش را برای افغانستانی‌ها آزاد کرد. برای خواهران افغانستانی‌ام این امکان وجود دارد که از این شیوه آموزشی آنلاین استفاده کنند؛ تا تغییر شرایط برای آنها فراهم شود.»
 
روز قبل نیز سید نظام الدین موسوی،‌ عضو هیات رئیسه مجلس، در صفحه توییتر خود با اشاره به موضوع محرومیت دانشجویان دختر از تحصیل توسط طالبان در صفحه توییتر خود درخواست کرد دولت سریعاً وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم را مکلف به کمک به تحصیل دختران افغانستان کند.
 
ساعاتی پیش نیز مجتبی توانگر در صفحه توییتر خود اعلام کرد در نامه‌ای خطاب به مسئولان آموزش عالی کشور با ارائه پیشنهادهایی درخواست کرده است تا با اتخاذ تدابیر لازم درِ دانشگاه‌های ایران را به روی خواهران افغانستانی باز کند. او در این نامه اشاره کرده است که می‌توان به این موضوع به چشم یک فرصت برای نظام آموزش عالی کشور نگاه کرد.
 
این سرویس‌ها در حالی ارائه می‌شود که سه ماه از اختلال جدی در اینترنت کشور می‌گذرد و این مساله ارتباطات روزمره مردم و آموزش آنلاین را دچار چالش‌هایی کرده است. پیش از ایجاد این اختلال‌ها نیز انتقاداتی جدی از سوی دانش‌آموزان و مردم به کیفیت پلتفرم‌های داخلی آموزش آنلاین وارد شده و بسیاری نسبت به کیفیت نامناسب اپلیکیشن شاد اعتراض می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.