فناوری اطلاعات

December 28, 2022
18:07 چهارشنبه، 7ام دیماه 1401
کد خبر: 141697

ایلان ماسک بزرگترین بازنده میلیاردرهای جهان شد

میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۲۲ جمعا حدود دو تریلیون دلار از ثروتشان را از دست دادند و ایلان ماسک با ۱۱۵ میلیارد دلار کاهش ثروت، رکوردار ریزش ثروت در میان میلیاردرها شد.
 
افزایش نرخ‌های بهره، افزایش تورم و تیرگی اوضاع اقتصادی در سال ۲۰۲۲، به سقوط آزاد سهام فناوری منجر شد و ثروت میلیاردرهای فناوری را کاهش داد.
 
طبق گزارش فوربس، ثروت میلیاردرهای آمریکایی در سال میلادی جاری ۶۶۰ میلیارد دلار کاهش یافت و در میان میلیاردرهای آمریکایی، ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و توییتر است، بیشترین کاهش ثروت را داشت و ثروتش امسال حدود ۱۱۵ میلیارد دلار سقوط کرد.
 
ایلان ماسک هنگامی که در اکتبر توییتر را در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار خرید، حدود ۲۳ میلیارد دلار سهام شرکت تسلا را برای تامین پول این قرارداد، فروخت. وی از آن زمان، تصدیق کرده که برای این قرارداد، پول اضافی پرداخت کرده است. این اواخر، ماسک قول داد بمحض این که جانشین مناسبی پیدا کند، از سمت مدیرعاملی توییتر کناره گیری خواهد کرد.
 
ارزش سهام تسلا از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا ۲۷ دسامبر، حدود ۷۰ درصد سقوط کرده است. سرمایه گذاران تسلا از هیات مدیره این شرکت خواسته‌اند ماسک را وادار کنند دوباره به این شرکت، متمرکز شود. هر چند ماسک عنوان ثروتمندترین فرد جهان را امسال از دست داد اما با ثروت بالغ بر ۱۳۹ میلیارد دلار تا ۲۷ دسامبر، همچنان پولدارترین فرد در آمریکاست.
 
اگرچه ماسک، بر اساس گزارش فهرست، بزرگترین بازنده سال ۲۰۲۲ است اما تنها میلیاردری نیست که ثروتش را از دست داده است و پنج میلیاردر آمریکایی دیگری که در سال ۲۰۲۲ با بیشترین کاهش ثروت روبرو شدند عبارتند از:
 
۱- جف بزوس (موسس و رئیس هیات مدیره آمازون)
میزان کاهش ثروت در سال ۲۰۲۲: ۸۰ میلیارد دلار
ثروت خالص تا ۲۷ دسامبر: ۱۰۶.۸ میلیارد دلار
 
۲- مارک زاکربرگ (یکی از موسسان و مدیرعامل متا پلتفرمز)
میزان کاهش ثروت در سال ۲۰۲۲: ۷۸ میلیارد دلار
ثروت خالص تا ۲۷ دسامبر: ۴۲.۷ میلیارد دلار
 
۳-لری پیج (یکی از موسسان و اعضای هیات مدیره گوگل)
میزان کاهش ثروت در سال ۲۰۲۲: ۴۰ میلیارد دلار
ثروت خالص تا ۲۷ دسامبر: ۷۶.۸ میلیارد دلار
 
۴- فیل نایت (رئیس هیات مدیره نایکی)
میزان کاهش ثروت در سال ۲۰۲۲: ۱۸.۳ میلیارد دلار
ثروت خالص تا ۲۷ دسامبر: ۴۵.۲ میلیارد دلار
 
۵- لئونارد لودر (رئیس هیات مدیره شرکتهای امریتوس و استه لودر)
میزان کاهش ثروت در سال ۲۰۲۲: ۹.۸ میلیارد دلار
ثروت خالص تا ۲۷ دسامبر: ۲۲ میلیارد دلار
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.