سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2023
17:03 پنجشنبه، 15ام دیماه 1401
کد خبر: 141981

شگفتی‌های نمایشگاه CES که نباید از دست داد

نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۳ که میزبان جدیدترین فناوری‌های جهان است، روز گذشته به روی خبرنگاران و اصحاب رسانه افتتاح شد. در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ که پنجم تا هشتم ژانویه در مرکز همایش‌های لاس‌وگاس برگزار می‌شود، برخی از جدیدترین محصولات غول‌های فناوری به نمایش گذاشته می‌شود.
 
اولین نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در سال ۱۹۶۷ در شهر نیویورک برگزار شد. از آن زمان تاکنون هزاران محصول در این نمایشگاه رونمایی شده است که بسیاری از آن‌ها زندگی ما را تغییر داده است. برخی از روندهای نوظهور در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی امسال، از جمله وسایل نقلیه الکتریکی، سلامت دیجیتال، هوش مصنوعی و رباتیک بیشتر به چشم خواهد خورد.
 
نمایشگاه CES به طور سنتی به عنوان مکانی شناخته می‌شود که شرکت ها در آن فناوری جدید خود مانند تلویزیون، لپ تاپ، تلفن های هوشمند و سایر محصولات را معرفی می ‌کنند. برخی از رویدادهای نوظهور نیز وجود دارد که باید منتظر آنها در نمایشگاه امسال باشیم.
 
نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES ۲۰۲۳) این هفته در شهر لاس‌وگاس ایالات متحده برگزار می‌شود. به گفته انجمن فناوری مصرف کنندگان که برگزارکننده نمایشگاه CES است، در این نمایشگاه که از ۵ تا ۸ ژانویه (۱۵ تا ۱۸ دی‌ماه) برگزار می‌شود، بیش از ۳۱۰۰ غرفه دار از ۱۷۰ کشور حضور دارند.
 
در این نمایشگاه، بزرگ‌ترین برندهای جهان حضور دارند و با شرکای جدید دیدار می‌کنند و زیرک‌ترین مبترکان پا به عرصه می‌گذارند. نمایشگاه CES تمامی جنبه‌های فناوری را شامل می‌شود. از جمله مواردی که در این نمایشگاه فناوری به نمایش در می‌آید، فناوری‌های مربوط به حوزه هوش مصنوعی، انرژی، خودرو، سلامت، سرگرمی، صفحه‌های نمایش و تلفن‌همراه، وسایل خانه، ربات و بسیاری از فناوری‌های دیگر است.
 
وسایل نقلیه الکتریکی
وسایل نقلیه الکتریکی (EV) بار دیگر در CES یک دسته بندی اصلی خواهند بود. علاوه بر معرفی وسایل نقلیه جدید، غرفه‌داران، نوآوری‌هایی را در زمینه اتصال، افزایش بهره‌گیری از یادگیری ماشین (Machine Learning) و هوش مصنوعی (Artificial intelligence) برای ویژگی‌هایی مانند فناوری خودروهای خودران نشان خواهند داد.
 
از برندهای خودروسازی و شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز و ال‌جی انتظار می‌رود که با نمایشگرهای عظیم، بلندگوهای پشت سری و چراغ‌های تعاملی، طراحی فضای داخلی خودرو را به نوعی متفاوت به ما نشان دهند.
 
به غیر از خودروسازان بزرگ، تعدادی از تامین‌کنندگان خودرو نیز در نمایشگاه CES حضور خواهند داشت. علاوه بر خودروهای برقی، دوچرخه‌های الکتریکی و اسکوترهای الکتریکی گران‌قیمت نیز در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.
 
سلامت دیجیتال
سلامت و تندرستی به عنوان یک مقوله مهم، حضور فزاینده‌ای در CES داشته است. با توجه به همه‌گیری COVID-۱۹، علاقه افراد به سلامت دیجیتال و فناوری‌های سلامتی بیشتر شده است. در نمایشگاه امسال، شرکت استودیوی سلامت دیجیتال نقطه کانونی حوزه سلامت دیجیتال در CES ۲۰۲۳ خواهد بود.
 
هوش مصنوعی، رباتیک
راه‌حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته هوش مصنوعی، نقش فعالی در توسعه صنعت در سرتاسر جهان ایفا می‌کنند و در CES نیز آنها مورد توجه قرار گرفته‌اند.
 
هوش مصنوعی یک موضوع تکراری در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ خواهد بود. جدیدترین جهش‌های هوش مصنوعی در همه چیز از ماشین‌ها، ربات‌ها گرفته تا لوازم خانگی در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته می‌شود.
 
آخرین فناوری ارائه شده همچنین شامل برنامه‌های کاربردی وب ۳، واقعیت مجازی و پهپادهای پرنده حامل افراد می‌شود.
 
خرید و تحویل بدون تماس و مستقل ربات‌ها نیز روند بزرگی برای نمایشگاه CES ۲۰۲۳ خواهد بود. هوش مصنوعی عملیات پرداخت و دریافت کالاها و خدمات را برای مصرف کنندگان آسان تر می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.