فناوری اطلاعات

January 13, 2023
17:57 جمعه، 23ام دیماه 1401
کد خبر: 142277

برگزاری نشست مستندسازی حرفه ای و فاخر برای پروژه های بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نشست مشترک اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان ها و شرکت های تابعه با موضوع مستندسازی طرح ها، فعالیت ها و اقدامات بزرگ این وزارتخانه برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه امسال، شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل شرکت ملی پست درحالی برگزار شد که به منظور استفاده از قالب های استاندارد مستندسازی در حوزه روابط عمومی، از پرویز کلانتری و اعضای هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران، برای حضور در این جلسه دعوت به عمل آمد.
در این جلسه، کلانتری ضمن معرفی ظرفیت های انجمن مستندسازان، آمادگی این انجمن را برای همکاری و ساخت فیلم های مستند صنعتی از روند اقدامات و فعالیت های وزارتخانه و سازمانهای تابعه با استفاده از ظرفیت هنر سینمای مستند اعلام کرد.
 
محمد احسان خرامید مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات نیز با اشاره به پروژه های مهم و ملی در دستور کار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم، گفت: این وزارتخانه  در دوره اخیر چندین پروژه ملی، از قبیل طرح ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور، اصلاح مهندسی زیرساخت ارتباطی کشور، ساخت پنج قطب داده، طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره های ساخت داخل، حمایت از کسب و کارها و پلتفرم های داخلی و توسعه ارتباطات روستایی را در دست اجرا دارد که با استفاده از ظرفیت های مستندسازی می تواند به معرفی بهتر و با گستره بیشتر آنها در جامعه کمک کند و این مجموعه برای بهره مندی از ظرفیت انجمن سینمای مستند  اعلام آمادگی می کند.
 
بنابر این گزارش، مطابق آیین نامه مستندنگاری و ثبت تصویری طرح ها و پروژه های کشور که به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب هیئت وزیران رسیده است، دستگاه های اجرایی مکلف اند برای اجرای طرح های دانش بنیانی که برای نخستین بار در کشور اجرا  و در آنها از فناوری های نوین بهره گرفته شده باشد و طرح هایی که موجب خودکفایی کشور در تولید یک محصول راهبردی شود، از ظرفیت انجمن های هنری و سینمایی از طریق ساخت فیلم مستند، مستندنگاری و ثبت تصویری آنها، با ثبت و ضبط دقیق فرایندهای اجرایی طرحها، چگونگی رعایت ضوابط فنی و ایمنی، ملاحظات زیست محیطی و حقوقی و مزیت های نسبی و رقابتی آن اقدام کنند.
 
انجمن مستندسازی سینمای ایران، تشکلی صنفی و غیرانتفاعی متشکل از کارگردانان سینمای مستند است که با عضویت بیش از ۱۵۰۰ مستندساز، عضوی از جامعه اصناف سینمایی ایران به شمار می رود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.