فناوری اطلاعات

April 6, 2023
18:39 پنجشنبه، 17ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144399

آموزش تغییر محل ذخیره اسکرین‌ شات در کامپوترهای مک

اگر از اینکه اسکرین‌شات‌ها روی دسکتاپ شما ذخیره می‌شوند ناراضی هستید، می‌توانید به راحتی محل ذخیره سازی آن‌ها را تغییر دهید.
 
 
 
 
ابزارهای داخلی‌ای در مک برای ثبت اسکرین‌شات قرار گرفته‌اند که می‌توان به کمک آن‌ها به راحتی این کار را انجام داد. اما فقط یک مشکل وجود دارد که ممکن است بعضی از کاربران را آزار دهد. macOS اسکرین‌شات‌ها را به طور پیش‌فرض در دسکتاپ ذخیره می‌کند.
 
اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که زیاد اسکرین‌شات ثبت می‌کند، مکان پیش‌فرضی که اپل برای ذخیره آن‌ها تعبیه کرده می‌تواند به داشتن دسکتاپی شلوغ منجر شود.
 
اما به راحتی می‌توان محل ذخیره اسکرین‌ شات در کامپوترهای مک را تغییر داد. در این مقاله قصد داریم دو روش کلی برای انجام این کار را آموزش دهیم پس تا انتهای این مطلب همراه زومیت باشید.
 
تغییر محل ذخیره اسکرین شات در مک
دو راه کلی برای تغییر محل ذخیره اسکرین شات در مک وجود دارد که ابتدا روش آسان‌ را به شما آموزش می‌دهیم.
 
روش اول:
ساده‌ترین راه برای تغییر محل ذخیره سازی مک استفاده از ابزار اسکرین شات است. به منظور انجام این کار مراحلی که در ادامه گفته می‌شود را دنبال کنید.
 
ابتدا برای باز شدن ابزار اسکرین شات کلیدهای ترکیبی Shift + Cmd + 5 را فشار دهید تا پنجره مربوطه باز شود.
روی Options کلیک کنید.
زیر بخش Save to چند گزینه مانند Desktop ،Documents و Mail دیده می‌شوند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.
اگر محل ذخیره‌سازی دیگری مدنظرتان است، روی Other Location کلیک کنید.
 
 
 
در پنجره باز شده به دنبال فولدر مورد نظر خود گشته یا آن را بسازید.
سپس روی Choose کلیک کنید.
 
 
 
به همین راحتی موفق شدید محل ذخیره‌سازی اسکرین‌شات‌های مک را تغییر دهید.
 
روش دوم:
اگر می‌خواهید کمی ابزار ترمینال مک را امتحان کنید، این روش را به شما توصیه می‌کنیم. همچنین، اگر کیبوردتان مشکل دارد یا از صفحه کلید غیر مک استفاده می‌کنید و نمی‌توانید به ابزارهای اسکرین‌شات به طور کامل دسترسی داشته باشید نیز این راه‌حل مفید خواهد بود.
 
ترمینال را باز کنید.
دستور زیر را در ترمینال تایپ کنید (اما هنوز Enter را فشار ندهید):
defaults write com.apple.screencapture location
 
پس از location دکمه اسپیس را بزنید.
 
 
 
پوشه‌ای که می‌خواهید از آن برای ذخیره اسکرین شات‌ها استفاده کنید، یافته و آن را به پنجره ترمینال بکشید. وقتی مشاهده کردید که مسیر فایل آن به انتهای دستور شما اضافه شده است، Enter را فشار دهید.
 
 
 
دستور زیر را در ترمینال تایپ کرده و اینتر را بزنید:
Killall SystemUIServer
 
 
 
تمام شد! اکنون اسکرین‌شات‌های جدید در پوشه‌ای که معرفی کرده‌اید ذخیره خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.