باندپهن

فیبرنوری

June 13, 2023
9:18 سه شنبه، 23ام خردادماه 1402
کد خبر: 146253

بهره‌برداری از فیبر نوری در گلستان اهواز در قالب طرح “نجما”

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از بهره برداری فیبر نوری در قالب طرح ملی "نجما" در مرکز تلفن گلستان اهواز خبر داد و گفت: امکان واگذاری به روزترین خدمات ارتباطات مخابراتی از جمله دیتای پهن باند با سرعت‌های بالا در این منطقه فراهم شده است.
 
رحیم فلاح زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها در مناطق مختلف کلانشهر اهواز اظهار کرد: با تلاش کارشناسان فنی و نیروهای شبکه، زیرساخت‌های ارتباطی شهری بر بستر فیبر نوری از طرح نهضت جهادی فیبر مخابرات تا منازل (نجما) در محدوده کافوی نوری مرکز تلفن گلستان اهواز با نصب تجهیزات فنی بروز و پیشرفته کافوی نوری توسعه یافت.
 
وی افزود: با این اقدامات انجام شده امکان واگذاری به روزترین خدمات ارتباطات مخابراتی از جمله دیتای پهن باند با سرعت‌های بالا در منطقه گلستان اهواز فراهم شده است.
 
مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با توسعه و ایجاد ظرفیت و همچنین فراهم شدن زیرساخت‌های این طرح، متقاضیان ساکن در محدوده منطقه گلستان اهواز حد فاصل خیابان اردیبهشت، بین اقبال و اسفند می‌توانند از طریق تماس با سامانه پاسخگویی ۲۰۲۰، اپلیکیشن مخابرات من و یا شماره‌گیری کد*۲۰۲۰# (ستاره ۲۰۲۰ مربع) از تلفن همراه و یا با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به درخواست و ثبت نام اینترنت Ftth اقدام کنند.
 
فلاح زاده ادامه داد: شهروندان و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان خوزستان نیز به زودی می‌توانند از نتایج و مزیت‌های بی شمار طرح نهضت جهادی فیبر مخابرات تا منازل (نجما) از جمله انتقال صوت و تصویر با کیفیت بسیار بالا، ارائه اینترنت با سرعت حداقل ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه، ایجاد سیستم مدیریت هوشمند شهری و … استفاده کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امکان راه‌اندازی وای‌فای در سطح شهر، ایجاد شبکه‌ای پایدار نسبت به تکنولوژی‌های موجود از جمله مس و ارائه سرویس FTTX به مشترکان مراکز تجاری و اداری از دیگر مزایای اجرای طرح نجما است.
 
طرح ملی نجما پیش از این در منطقه کیانپارس اهواز اجرایی و به بهره برداری رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.