تلفن همراه

گوشی

June 18, 2023
15:06 یکشنبه، 28ام خردادماه 1402
کد خبر: 146458

آیفون‌های آینده شاید به اندازه‌ای مقاوم شوند که نیازی به قاب محافظ نداشته باشند

اپل قصد دارد برای افزایش مقاومت آیفون‌ها در برابر خراشیدگی، از مواد مختلفی در قاب آن‌ها استفاده کند.
 
 
 
 
اپل در حال تحقیق روی این موضوع است که چگونه می‌تواند برای گوشی‌های آیفون شاسی یا قابی طراحی کند که ظاهر خوبی داشته باشد و مانند گزینه‌های فعلی، احساس بی‌نقصی به مصرف‌کنندگان ارائه کند، اما در برابر خط و خش و فرسودگی مقاومت بیشتری داشته باشد.
 
درحالی‌که ظاهراً اپل فراموش کرده برای گوشی‌های آیفون، قاب‌های محافظ جداگانه به فروش می‌رساند، پتنتی تحت عنوان «Spatial Composites» (کامپوزیت‌های فضایی) را به ثبت رسانده که به معنای تعبیه فلز یا سرامیک در شاسی گوشی‌ها برای مقاومت در برابر خراش است.
 
اپل در پتنت خود توضیح می‌دهد:
 
«گوشی‌ها، ساعت‌ها و تبلت‌ها ممکن است با سطوح مختلفی در تماس باشند که باعث آسیب‌دیدگی یا ساییدگی سطح دستگاه می‌شود. مواد معمولی مختلفی که برای چنین دستگاه‌هایی در نظر گرفته می‌شود، ممکن است دارای ترکیبات متفاوتی از ویژگی‌های مربوط به استحکام، ظاهر، مقاومت در برابر سایش، محافظ الکترومغناطیسی و موارد مشابه باشد.»
 
رویکرد اپل برای قاب گوشی‌های آیفون
 
 
بنابراین همانطور که اپل اشاره می‌کند، مواد مختلف مورد استفاده در شاسی آیفون دارای مزایا و مشکلات متفاوتی است. غول سازنده آیفون به‌عنوان مثال توضیح می‌دهد که محفظه‌های فلزی هرچند در برابر خراش یا شکستگی مقاوم هستند، اما ممکن است برای سیگنال‌های رادیویی ورودی یا خروجی دستگاه تداخل ایجاد کنند.
 
اپل برای برطرف‌کردن این دسته از مشکلات، طبق پتنت خود، می‌خواهد از چندین ماده مانند فلز یا سرامیک برای ساخت قاب گوشی‌ها استفاده کند.
 
در پتنت اپل همچنین نقاشی‌هایی وجود دارد که شکل‌های مختلفی از این «محفظه مقاوم در برابر سایش» را نشان می‌دهد که هر کدام از ‌آن‌ها مزایای متفاوتی به همراه دارند، اما هدف کلی آن‌ها یکسان است. بنابراین گوشی‌های آینده آیفون ممکن است در برابر خراش و ساییدگی، مقاومت بیشتری داشته باشند.
 
اپل قصد دارد پتنت خود را به سه مخترع ازجمله «کریستوفر دی. پرست» ارائه کند که در گذشته پیشنهاد کرده بودند برای مگ‌سیف از اجزای شیشه سرامیکی استفاده شود که باعث انتقال داده‌ها و همچنین قدرت می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.