سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 19, 2023
10:23 دوشنبه، 29ام خردادماه 1402
کد خبر: 146480

عملکرد اپل M2 اولترا مورد آزمایش قرار گرفت؛ تا دو برابر قدرتمندتر از M2 مکس

طبق این آزمایش‌ها، به نظر می‌رسد عملکرد M2 اولترا به چیزی که اپل درباره آن تبلیغ کرده بسیار نزدیک است.
 
 
 
 
اپل در کنفرانس WWDC 2023 از تراشه قدرتمند M2 اولترا رونمایی کرد. اپل در زمان معرفی، ادعا کرده بود که M2 Ultra به ترتیب دارای 20 و 30 درصد عملکرد بهتر در وظایف مربوط به پردازنده و گرافیک است. حالا این تراشه به دست تحلیلگران رسیده و بررسی آن‌ها نتایج چشمگیری را برای چیپ اپل به همراه دارد.
 
نسخه جدید مک استودیو با چیپ M2 اولترا در دسترس تحلیلگرانی از جمله Luke Miani قرار گرفته تا آن‌ها بتوانند عملکرد تراشه اپل را محک بزنند. طبق ویدیو منتشرشده توسط «لوک میانی»، در بنچمارک Cinebench، چیپ جدید اپل از نظر عملکرد 95 درصد بهتر از M2 مکس است.
 
 
عملکرد M2 اولترا در بازی
میانی در ادامه بررسی‌های خود، عملکرد M2 اولترا را در بازی Rise of the Tomb Raider با وضوح 1440p آزمایش کرد که در این تست، چیپ جدید اپل فقط 12 درصد نسبت به M2 مکس برتری داشته است. به گفته او، دلیل این امر می‌تواند محدودیت‌های CPU باشد که اجازه نمی‌دهد تراشه به‌طور کامل از تمام 76 هسته گرافیکی خود استفاده کند.
 
 
درنهایت، چیپ اپل در زمینه رندر و دریافت خروجی از Final Cut Pro مورد آزمایش قرار گرفت. M2 اولترا در این آزمایش موفق شد تا از یک ویدیوی 15 دقیقه‌ای 4K در 4 دقیقه رندر بگیرد که تقریباً یک دقیقه از نسخه قبلی خود سریع‌تر است. بااین‌حال، M2 Ultra در گرفتن خروجی عملکرد بسیار بهتری داشته است. درحالی‌که M2 مکس برای گرفتن خروجی از این ویدیو به 12 دقیقه و 30 ثانیه زمان نیاز دارد، M2 اولترا این کار را در 8 دقیقه انجام می‌دهد.
 
 
به‌طور کلی، به نظر می‌رسد عملکرد M2 Ultra به وعده‌ها و تبلیغات اپل نزدیک است. با وجود شکست در برخی سناریوهای خاص، این تراشه از نظر عملکرد چند برابر بهتر از M2 مکس است. M2 Ultra احتمالاً آخرین نسخه از خانواده چیپ‌های M2 اپل باشد؛ زیرا این شرکت هم اکنون در مرحله آزمایش M3 قرار دارد که ممکن است تا قبل از پایان سال جاری میلادی، در برخی محصولات جدید شاهد آن باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.