تلفن همراه

گوشی

July 19, 2023
14:00 چهارشنبه، 28ام تیرماه 1402
کد خبر: 147721

آیفون ۱۵ احتمالاً با فناوری باتری انباشته، شارژدهی بیشتری ارائه خواهد داد

ظاهراً اپل قصد دارد از فناوری باتری انباشته برای افزایش چگالی و طول‌ عمر باتری سری آیفون ۱۵ استفاده کند.
 
 
حساب کاربری RGcloudS در توییتر اعلام کرد گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی آیفون ۱۵ از فناوری باتری انباشته بهره خواهند برد.
 
هر سلول باتری انباشته از تکنیکی به‌ نام Lamination استفاده می‌کند. در این تکنولوژی عناصر و جداکننده‌ها به‌جای رول‌شدن، در لایه‌های زیگزاگی تا می‌شوند. از آنجا که روش مذکور باعث صرفه‌جویی در فضای بسته‌بندی سلول باتری می‌شود، می‌توان مواد فعال بیشتری در آن قرار داد و در نتیجه ظرفیت کلی باتری افزایش خواهد یافت. تکنیک لمینیشن به باتری انباشته اجازه می‌دهد چگالی انرژی بالاتری درمقایسه‌با باتری‌های معمولی داشته باشد؛ علاوه‌براین گرمای تولیدشده به‌جای متمرکزشدن در یک ناحیه، به‌طور یکنواخت در سرتاسر سلول توزیع می‌شود و در نتیجه طول‌عمر باتری افزایش می‌یابد.
 
مک‌رومرز می‌نویسد، وسایل نقلیه‌ی الکتریکی درحال‌حاضر به‌دلیل توان خروجی بالا، شارژ مجدد سریع و همچنین چگالی انرژی بیشتر، به‌شدت به فناوری باتری‌های انباشته متکی هستند. این نوع باتری‌ها همچنین در تجهیزات پزشکی، هوافضا و ذخیره‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر مورداستفاده قرار می‌گیرند.
 
علاوه‌براین گفته می‌شود اپل درحال بررسی شارژ سیمی ۴۰ وات و ۲۰ وات ازطریق مگ‌سیف است اما نمی‌دانیم آیا غول فناوری اهل کوپرتینو این ویژگی را در سری آیفون ۱۵ ارائه خواهد داد یا خیر. درحال‌حاضر آیفون ۱۴ پرو مکس می‌تواند حداکثر با سرعت ۲۹ وات شارژ شود اما سرعت شارژ این گوشی ازطریق مگ‌سیف به ۱۵ وات می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.