5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 24, 2023
7:55 دوشنبه، 2ام مردادماه 1402
کد خبر: 147831

گزارش رگولاتور انگلیس در مورد وضعیت اپراتورهای تلفن همراه این کشور: به خدمات رومینگ هم نظارت میکنیم

Europe-network-IoT-roaming-data-770x285.jpg
 
ICTna.ir – اپراتور انگلیسی EE می‌تواند بهترین پینگ را در میان اپراتورهای شبکه تلفن همراه بریتانیا داشته باشد، در حالی که طبق داده‌های جدید رگولاتور انگلیس (آفکام)، اپراتور O2 پایین‌ترین سرعت دانلود را دارد. از سوی دیگر رگولاتور انگلیس میگوید مراقب خدمات اپراتورهای موبایلش در خارج از کشور و در حالت رومینگ بین الملل هم هست و به آن هم نظارت دارد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رگولاتور مخابراتی بریتانیا، آفکام، روز پنجشنبه آخرین گزارش سالانه حوزه موبایل خود را منتشر کرد که از داده‌های جمع‌سپاری برای به دست آوردن دیدی در مورد آنچه کاربران تلفن همراه این کشور هنگام اتصال به شبکه‌های اپراتورهای مختلف و از طریق فناوری‌های مختلف تجربه می‌کنند، استفاده می‌کند. انتشار این گزارش، با انتشار اطلاعیه جداگانه ای از سوی سازمان دیده بان مصرف کنندگان انگلیس همزمان شده است، که در آن پیشنهاداتی برای محافظت از کاربران تلفن همراه بریتانیا در برابر هزینه های غیرمنتظره رومینگ بین الملل در زمانی که خارج از کشور هستند، ارائه کرد.
 
گزارش Mobile Matters 2023 شامل تعدادی از یافته‌های کلیدی است، اما آن‌هایی که احتمالاً بیشترین علاقه مخاطبین را به خود جلب می‌کنند، مواردی هستند که به طور مؤثر شرکت‌های مخابراتی را در مقابل یکدیگر محک می‌زنند. در یافته‌های مندرج در این گزارش، دسته‌بندی‌ها و نکات کلیدی متعددی وجود دارد، اما اساساً اپراتور EE در اکثر موارد برتر است و O2 عقب‌تر است.
 
این گزارش می‌گوید: متوسط ​​زمان پاسخ‌دهی در EE به‌طور قابل‌توجهی بهتر از سایر شبکه‌های موبایل این کشور است و اشاره می‌کند که این شرکت مخابراتی سریع‌ترین نرخ پینگ را در شبکه‌های 3G، 4G و 5G دارد. O2 در شبکه های 3G و 5G در انتهای جدول قرار گرفت، در حالی که وودافون کندترین سرعت را در 4G داشت. نکته آخر به ویژه با توجه به این که این مطالعه نشان داد که مشتریان تلفن همراه بریتانیا در 88 درصد مواقع به شبکه 4G متصل بودند، قابل توجه است.
 
EE بالاترین سرعت متوسط ​​دانلود را در 4G داشت اما در تریجی اپراتور تری اول شد، Three در 5G پیشی گرفت. O2 نسبت به 4G و 5G کمترین سرعت را داشت و در 3G مشترکاً با وودافون در 3G در یک جایگاه قرار گرفت. EE در سرعت آپلود متوسط ​​3G و 4G دوباره در صدر قرار گرفت و با 5G اپراتور تری، برابری کرد، در حالی که دوباره مشتریان O2 شکست خوردند و پایین ترین سرعت آپلود 4G و 5G را تجربه کردند.
 
مشتریان O2 بیشترین میانگین زمان دانلود فایل را هم داشتند. این گزارش خاطرنشان می کند که دانلود یک فایل 2 مگابایتی یا 5 مگابایتی در O2 طولانی تر از زمان دانلود در تمام اپراتورهای دیگر برای شبکه های نسل پنج، 4G و 3G بود.
 
 
از سوی دیگر، بسیاری از مردم بریتانیا در تابستان امسال به خارج از کشور سفر خواهند کرد و رگولاتور این کشور نیز تمام تلاش خود را می کند تا مطمئن شود که آنها به خوبی از هزینه های اضافی ای که ممکن است به آنها تحمیل شود، مطلع هستند.
 
خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به اپراتورهای تلفن همراه اجازه داد تا دریافت هزینه‌های رومینگ در خارج از کشور را مجددا از سر بگیرند و دیگر از قوانین "رومینگ مثل خانه" اتحادیه اروپا پیروی نکنند. البته آنها می‌توانستند به روش‌ قدیمی ادامه دهند، اما طبعا، ترجیح دادند که فرصت این درآمدزایی را از دست ندهند.
 
طبق گزارش آفکام، 19 درصد از مسافران نمی‌دانند که ممکن است برای استفاده از تلفن همراه خود در خارج از کشور هزینه اضافی روزانه 2 پوندی باید پرداخت کنند و 18 درصد گفتند که قبل از شروع سفر به هزینه‌های رومینگ توجه نمی‌کنند.
 
رگولاتور انگلیس در این گزارش هشدارهای رومینگ را به عنوان ابزار کلیدی برای در جریان نگه داشتن مسافران اعلام کرده است. 72 درصد گفتند وقتی چنین هشداری را دریافت می‌کنند، رفتار تلفن خود را تغییر می‌دهند و به اقداماتی نظیر اتصال به وای‌فای، استفاده از داده کمتر یا خاموش کردن رومینگ داده به طور کلی دست میزنند.
 
رگولاتوری این کشور، قوانین و دستورالعمل‌های جدیدی را پیشنهاد می‌کند که از جمله موارد دیگر، MNOها را ملزم می‌کند تا مشتریان را از شروع رومینگ و هزینه‌های آن مطلع کنند و آنها را در مورد اقداماتی که می‌توانند برای کاهش هزینه‌ها انجام دهند، آگاه کنند.
 
کریستینا لونا استبان، مدیر حمایت از مصرف‌کنندگان مخابراتی آفکام در این زمینه گفت: این هشدارها به این معنی است که با هر ارائه‌دهنده خدمات شبکه تلفن همراهی که باشید، در مورد هزینه‌های رومینگ و اقداماتی که می‌توانید برای مدیریت هزینه‌های خود انجام دهید، در تاریکی رها نخواهید شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.