فناوری اطلاعات

August 15, 2023
10:52 سه شنبه، 24ام مردادماه 1402
کد خبر: 148519

گوگل هشدار داد: حساب‌های غیرفعال از ۱۰ آذر حذف می‌شوند

گوگل به مالک حساب‌های غیرفعال هشدار داده است که فرآیند حذف این حساب‌ها از دهم آذر شروع می‌شود.
 
 
 
گوگل با تأکید بر گفته‌های قبلی‌اش به برخی از کاربران هشدار داده است که حذف حساب‌های غیرفعال را از ۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۰ آذر ۱۴۰۲) به بعد شروع می‌کند.
 
گوگل در ایمیلی که برای کاربران جیمیل و سایر سرویس‌هایش ارسال کرده، گفته که هر حسابی که در دو سال اخیر فعالیت خاصی نداشته یا صاحبش در آن لاگین نکرده، ممکن است حذف شود. این ایمیل در حالی ارسال می‌شود که سیاست گوگل در قبال حساب‌های غیرفعال حدوداً سه ماه پیش تغییر کرد.
 
حسابی که طبق شرایط گوگل «غیرفعال» محسوب شود، پس از حذف شدن، تمامی دسترسی‌ها و محتواهایش را از دست می‌دهد. بنابراین اگر حساب‌تان را در دو سال اخیر استفاده نکرده‌اید، باید با جیمیل، داکس، درایو، میت، یوتیوب، گوگل فوتوز و حتی سرویس تقویم گوگل خداحافظی کنید.
 
بر اساس بیانیه‌ مطبوعاتی گوگل، حساب‌های غیرفعال در برخی شرایط خاص از خطر حذف‌شدن می‌گریزند. صرفاً در شرایطی حساب شما حذف می‌شود که در دو سال اخیر هیچ استفاده‌ای از آن نکرده باشید. حتی اگر حساب شما غیرفعال باشد، گوگل هشت ماه زودتر چندین بار به ایمیل ریکاوری شما پیام می‌فرستد و اگر هیچ جوابی ندهید، فرآیند حذف را شروع می‌کند.
 
برای جلوگیری از حذف حساب‌ قدیمی، یا باید در آن لاگین کنید یا سراغ استفاده از یکی از سرویس‌های گوگل بروید. برای نمونه می‌توانید در جیمیل برای بقیه ایمیل ارسال کنید، وارد حساب گوگل درایو شوید، ویدیوی یوتیوب تماشا کنید، تصویری در گوگل فوتوز به‌اشتراک بگذارید، اپلیکیشن در گوگل پلی دانلود کنید، در موتور گوگل جست‌و‌جو انجام دهید یا ازطریق حساب گوگل وارد اپلیکیشن یا سرویسی متفرقه شوید.
 
گوگل می‌گوید حساب‌هایی که کانال یوتیوب دارند و ویدیو منتشر کرده‌اند یا برای بقیه کامنت گذاشته‌اند، حذف نمی‌شوند. این گفته برای حساب‌هایی که در گوگل پلی شارژ دلاری دارند نیز صدق می‌کند. همچنین حسابی که ازطریق آن، اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده باشد نیز حذف نمی‌شود.
 
سیاست‌های جدید گوگل صرفاً برای حساب‌های شخصی اعمال می‌شود. حساب‌های مورداستفاده‌ی سازمان‌ها و دانشگاه‌ها حذف نخواهند شد.
 
گوگل به مسائل امنیتی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل قانون جدیدش اشاره کرده است. این شرکت همواره تلاش می‌کند از پیام‌های اسپم، فیشینگ و سرقت حساب‌ها جلوگیری کند. حساب‌های قدیمی و غیرفعال، بیشتر از بقیه‌ی حساب‌ها در خطر هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.