تلفن همراه

گجت

August 18, 2023
8:56 جمعه، 27ام مردادماه 1402
کد خبر: 148600

حلقه هوشمند به زودی در هند، بزرگترین بازار ساعت هوشمند جهان، عرضه می‌شود

بزرگترین بازار ساعت هوشمند جهان، پتانسیل محصول جدیدی از بازار تکنولوژی را محک می‌زند. دو تولیدکننده بومی هند می‌گویند به زودی حلقه ‌هوشمند، یکی از جدیدترین انواع پوشیدنی‌ها را در اختیار کاربران بازار این کشور می‌گذارند.
 
 
به گزارش تک‌کرانچ، BoAt و Noise دو تولید کننده بزرگ پوشیدنی‌های ارزان به زودی محصول حلقه هوشمند خود را به بازار هند عرضه می‌کنند.
 
این دو شرکت که به دلیل بهره‌مندی از بازار بزرگ و پرتقاضای هند چندین مرتبه در لیست بزرگترین تولیدکنندگان پوشیدنی جهان قرار گرفته‌اند ماه گذشته از برنامه‌ّای خود برای عرضه حلقه هوشمند در این کشور خبر دادند.
 
براساس داده‌های کانترپوینت، کشور هند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به بزرگترین بازار ساعت هوشمند جنوب آسیا تبدیل شد و داده‌های اخیر IDC نیز نشان می‌دهد که بازار این کشور از ایالات متحده نیز بزرگ‌تر شده است.
 
فروش سامسونگ و اپل، مشهورترین برند‌های تولید کننده ساعت هوشمند جهان، که در واقع طیف گران‌قیمت این محصول را عرضه می‌کنند هم طی چند ماه گذشته بیشتر شده است اما بازار هند عمدتا تحت سلطه بازیگران محلی از جمله BoAt و Noise است.
 
دلیل اصلی موفقیت تولیدکننده داخلی، تمرکز بر عرضه محصولات ارزان قیمت، از جمله ساعت هوشمند و ایرباد‌های زیر ۳۰ دلاری است که ظاهر و حسی شبیه به دستگاه‌های گران‌قیمت دارند.
 
براساس داده‌های IDC، BoAt و Noise دو تولیدکننده اصلی بازار هند به حساب می‌آیند و هرکدام به ترتیب در سه ماهه دوم ۲۶.۶ و ۱۳.۵ درصد از فروش را به خود اختصاص داده‌اند. اوپو (Oppo)، تولیدکننده چینی و دیگر عرضه کننده پوشیدنی‌های ارزان‌قیمت نیز با سهم ۱۰.۷ درصدی در رده سوم قرار دارد.
 
 
راحتی بیشتر حلقه‌هوشمند در مقایسه با ساعت و مچ‌بند
غول‌های تکنولوژی از جمله اپل، سامسونگ و هواوی، مدت‌ها است که روی مچ دست کاربران تمرکز دارند. اما برای کسانی که به دنبال پیگیری سلامتی خود هستند، پوشیدن یک ابزار انگشتی راحت‌تر و ساده‌تر از ابزار هوشمند برروی مچ دست است.
 
موهیت کومار، بنیان‌گذار و مدیرعامل Ultrahuman که در حوزه تکنولوژی سلامت فعالیت دارد، می‌گوید انگشت شما دسترسی به رگ‌های خونی را فراهم می‌کند که ساعت هوشمند امکان دسترسی به آن را ندارد.
 
او می‌گوید: «اگر به هر دستگاه اکسیژن سنج رده پزشکی توجه کنید، می‌بینید که روی انگشت شما قرار می‌گیرد. آن دستگاه را روی مچ قرار نمی‌دهند. دلیل آن هم این است که منبع داده بهتری است.»
 
با اینکه متخصصان هم بر عملکرد بهتر انگشت به عنوان یک منبع داده سلامتی اذعان دارند، اما می‌گویند یک حلقه هوشمند برای ارائه اطلاعات درست باید حسگرهای پیشرفته‌ای را در خود داشته باشد و تولید کنندگان به سختی می‌توانند همان حسگر‌های موجود در ساعت هوشمند را داخل یک حلقه جا دهند. مساله دیگر اینکه حلقه هوشمند باید دقیقا اندازه انگشت فرد باشد. یک فاصله کوچک بین انگشت و حلقه می‌تواند داده‌ها را به طور کامل تغییر دهد.
 
به همین دلیل تولیدکنندگان حلقه هوشمند برای تضمین اندازه مناسب، چند سایز متوسط را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
 
شایعات و اطلاعات درز کرده از شرکت سامسونگ نیز نشان می‌دهد که این غول کره‌ای در حال کار روی حلقه هوشمند جدیدی به نام گلگسی رینگ است و در صورت عرضه طیف وسیعی از طرفداران این برند را با نسل جدید پوشیدنی‌ها آشنا می‌کند.
 
تولیدکنندگان هندی در تلاش هستند تا برای رقابت با شرکت‌های بزرگ محصولات خود را با قیمت رقابتی (زیر ۸۰ دلار) در اختیار کاربران بگذارند.
 
تحلیلگران انتظار دارند که بازار گسترده هند، با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون پوشیدنی در سال به روند رشد خود ادامه دهد و تولیدکنندگان داخلی سهم مهمی از تقاضای کاربران را به خود اختصاص می‌دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.