تلفن همراه

گوشی

October 14, 2023
16:30 شنبه، 22ام مهرماه 1402
کد خبر: 150491

مشخصات آنر X9B فاش شد؛ گوشی خوش‌قیمت جدید چین

در آستانه‌ی رونمایی آنر X9B، دیتابیس گیک‌بنچ برخی مشخصات اصلی این گوشی اقتصادی را فاش کرده است.
اواخر سال گذشته گوشی میان‌رده‌ی آنر X9a معرفی شد؛ کمتر از یکسال بعد، چیزی نمانده که جایگزین احتمالی آن یعنی آنر X9B معرفی شود. با اینکه تنها چند روز از دیده شدن گوشی معرفی نشده‌ی آنر در وبسایت‌ TDRA و IMDA می‌گذرد، این گوشی‌ هوشمند در بنچمارک گیک‌بنچ هم رؤیت شده است.
 
به گزارش مای‌اسمارت‌پرایس، قلب تپنده‌ی آنر X9B، پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۶ نسل ۱ خواهد بود؛ این تراشه‌ی میان‌رده‌ بر پایه‌ی لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده و ۴ هسته‌ی ۲٫۲۱ گیگاهرتزی و ۴ هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی دارد. با اینکه دستگاه تست شده در گیک‌بنچ رم ۱۲ گیگابایتی دارد، انتظار داریم گزینه‌های دیگری هم برای حافظه‌ ذخیره‌ سازی و رم موجود باشند.
 
در قسمت نرم‌افزاری، گوشیِ دیده شده در بنچمارک از اندروید ۱۳ استفاده می‌کند، باید ببینیم آیا تا زمان عرضه، سیستم‌عامل این گوشی به اندروید ۱۴ به‌روز می‌شود یا خیر. آنر X9B موفق به کسب امتیاز ۹۳۶ در آزمایش تک‌هسته‌ای و ۲۷۷۴ در آزمایش چند‌هسته‌ای گیک‌بنچ شده که برای یک گوشی میان‌رده مطلوب است.
 
جدا از مشخصات پردازنده و رم، نتایج گیک‌بنچ هیچ اطلاعات خاص دیگری در رابطه با گوشی جدید آنر مشخص نمی‌کنند؛ با این حال، بعید نیست که برخی مشخصات این مدل با آنر X9a یکی باشند.
 
آنر X9a از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی اولد ۱۰ بیتی با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. وظیفه‌ی تأمین قدرت گوشی، برعهده‌‌ی پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ است که با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی همراهی می‌شود.
 
آنر X9a در زمان عرضه با اندروید ۱۲ به بازار آمده بود و باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپری‌اش امکان شارژ با سرعت ۴۰ وات را داشت. پشت این گوشی سه دوربین جا گرفته که در صدر آن‌ها، یک سنسورِ اصلی ۶۴ مگاپیکسلی می‌درخشد.
 
با اینکه هنوز تاریخ رسمی معرفی و عرضه‌ی آنر X9B مشخص نشده، انتشار اخباری مثل این می‌تواند از قریب‌الوقوع بودن معرفی محصول خبر دهند. از قیمت گوشی آنر X9B نیز هیچ نشانه‌ای در دست نیست؛ اما با نگاهی به برچسب قیمت ۳۴۷ دلاری آنر X9a، بعید نیست که قیمت گوشی X9B هم در همین حدود باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.