تلفن همراه

گوشی

October 15, 2023
16:25 یکشنبه، 23ام مهرماه 1402
کد خبر: 150557

نماینده مجلس از پیگیری رفع ممنوعیت واردات آیفون توسط معاون اول رئیس جمهور خبر داد

نماینده مجلس از پیگیری رفع ممنوعیت آیفون خبر داد و اعلام کرد این موضوع توسط معاون اول ریاست جمهوری در حال بررسی است.
 
ipovar.PNG
 
مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس و عضو شورای عالی راهبری فناوری و تولیدات دانش‌بنیان در شبکه اجتماعی ایکس از پیگیری رفع ممنوعیت واردات و رجیستری گوشی‌های ایفون ۱۴ و ۱۵ خبر داد و با اعلام پیگیری موضوع از سوی معاون اول رئیس جمهور نوشت: چالش واردات تلفن‌همراه‌ آیفون با دستور سریع و‌ دغدغه‌مندانه د.مخبر (دیروز صبح) به جریان افتاد. امیدوارم وزیرصمت نیز با توجه به معضلات بازار تلفن‌ همراه‌، سریعتر بموضوع رسیدگی و گزارش را به مجلس وفرمانده اقتصادی دولت اعلام نمایند. کمیته اقتصاددیجیتال مجلس تاحصول نتیجه و حل مشکل پیگیر است.
 
 
مجتبی توانگر هفته گذشته در نامه‌ای به محمد مخبر، دلایل مخالفت خود با ممنوعیت واردات گوش‌های آیفون ۱۴ و بالاتر برشمرده و خواستار شفافیت در روند تخصیص ارز به واردات تلفن همراه و رجیستری گوشی‌های شیائومی و سامسونگ شده بود.
 
توانگر در این نامه گفته بود واردکنندگان غیرمتخصص با خرید و فروش‌های صوری و فاکتورسازی، باعث اختلال در سیستم بانکی و مالیاتی کشور شده و می‌شوند و کالاهای خود را با قیمت دلار آزاد و حتی بالاتر به فروش می‌رسانند.
 
 
هفته گذشته، هفته نسبتا پرخبری برای گوشی‌های پرحاشیه ایفون بود. سه‌شنبه هجدهم مهر خبر رجیستر شدن آیفون ۱۴ به نقل از مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان استاندارد منتشر شد. این خبر با سرعتی شگفت‌انگیز در رسانه‌ها و بازارها چرخید و باعث تشنج در بازار موبایل شد؛ اما هنوز نشست خبری رئیس سازمان استاندارد به پایان نرسیده بود که او تذکری تلفنی دریافت کرد و پس از آن گفته‌های خود را تکذیب کرد. این تکذیب با اعتراض خبرنگاران حاضر در جلسه روبرو شد.
 
به دنبال این خبر سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد نه‌تنها واردات آیفون‌های ۱۴ و بالاتر و دانگل‌های آیکاس ممنوع است، بلکه این گوشی‌ها در صورت مشاهده از سطح بازار جمع‌آوری خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.