تلفن همراه

گوشی

October 17, 2023
10:39 سه شنبه، 25ام مهرماه 1402
کد خبر: 150620

قدرت گرافیکی پیکسل ۸ پرو ناامیدکننده است

نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد پیکسل ۸ پرو همچنان از نظر توان گرافیکی در جایگاه پایین‌تری نسبت‌ به رقبای خود ازجمله Snapdragon 8 Gen 2 قرار دارد.
 
 
نتایج تست‌های مختلف نشان می‌دهد تنسور G3 جدید گوگل در سری پیکسل ۸ از نظر عملکرد نسبت‌ به همتایان خود ضعیف‌تر عمل می‌کند. این تراشه در آزمایش اجرای بازی Genshin impact عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت و به‌نظر می‌رسد حتی در سایر معیارهای شناخته‌شده‌ی بازار از رقبای خود عقب‌تر است.
 
اطلاعاتی که Golden Reviewer در ایکس (توییتر سابق) به‌اشتراک گذاشته است، نشان می‌دهد پیکسل ۸ پرو با پردازنده گرافیکی Mali Immortalis-G715s MC10 ضعیف‌تر از سایر پرچمداران بازار عمل می‌کند. این گوشی در تست WildLife Extreme امتیاز ۲۴۴۵ را به‌دست آورد؛ درحالی‌که Snapdragon 8 Gen 2 و A16 Bionic اپل (که سال گذشته معرفی شد) به‌ترتیب ۳۷۳۹ و ۳۳۵۹ را کسب کرده‌اند. از طرفی Dimensity 9200 در این معیار امتیاز ۳۶۲۷ را به‌دست آورد.
 
درواقع آزمایش‌ها نشان می‌دهد توان گرافیکی تنسور G3 گوگل تقریباً مشابه Snapdragon 8 Gen 1 است.
 
 
 
 
 
پیکسل ۸ پرو در آزمایش GFXBench Vulcan/Metal 1440P نیز عملکرد مشابهی ارائه داد و موفق شد به نرخ ۳۷ فریم‌برثانیه دست یابد. در مقام مقایسه، حتی پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 در این معیار به نرخ ۴۸ فریم برثانیه رسید. از طرفی Snapdragon 8 Gen 2 امتیاز متوسط ۶۹ فریم‌برثانیه و A16 Bionic امتیاز ۵۳ فریم‌برثانیه را به‌دست آوردند.
 
اگرچه امتیاز بنچمارک تنسور G3 درسطح رقبای این تراشه نیست، از پس اجرای عملکردهای مختلف در پیکسل ۸ پرو برمی‌آید. البته با توجه به اینکه قیمت گوشی گوگل از ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود و تقریباً با قیمت گوشی پرچمدار سامسونگ و قیمت گوشی آیفون مطابقت دارد، قطعاً کاربران انتظار دارند عملکردی در سطح همتایان خود مثل Snapdragon 8 Gen 2 ارائه دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.