تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

November 20, 2023
12:21 دوشنبه، 29ام آبانماه 1402
کد خبر: 152046

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس: تعلل دولت، مقصر بی‌قانونی رمزارزها است

مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با بیان اینکه برای تنظیم‌گری موضوع رمز ارزها به ایجاد شورایی متشکل از سازمان بورس، بانک مرکزی و فعالان بخش خصوصی نیاز است از اهمیت حفظ دارایی کاربران به عنوان هدف اصلی ضابطه‌مند شدن این حوزه نام برد.
 
 
توانگر با انتقاد از تعلل دستگاه‌های مسئول در ضابطه‌مندی رمزارزها گفت: همچنان این مطالبه از دستگاه‌های مسئول در ضابطه‌مندی رمزارزها برقرار است که چه اقداماتی در قبال کلاهبرداری‌هایی که به اسم رمز ارز انجام می‌شود؛ انجام داده‌اند و چرا در تدوین قوانین مرتبط با حوزه بلاکچین و رمز ارز تعلل می‌کنند.
وی با استناد به تشکیل ستاد ملی رمز ارزش‌ها در معاونت اقتصادی دولت و همکاری مجلس با این ستاد از عملکرد این ستاد ملی انتقاد کرد و گفت: به دلیل آنکه معتقد بودیم که دولت و مجلس باید با هم همکاری کنند همه فعالیتمان را در این قالب بردیم و با این ستاد همکاری کردیم اما عملا نتیجه‌ای حاصل نشد و چیزی از دولت و ستادملی رمز ارزش‌ها برای قاعده‌مندی این حوزه به مجلس ارسال نشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.