ادغام EchoStar و Dish کامل شد
ICTna.ir – ادغام دو شرکت Dish Network و EchoStar به پایان رسیده و اوپریشن ماهواره، پخش تلویزیونی و تلفن همراه اولی، با تجارت ماهواره ای دومین شرکت ترکیب شده است. این قرارداد در ماه آگوست پس از انتشار شایعاتی در مورد این موضوع اعلام شد. این اقدام به عنوان حرکتی برای ایجاد یک “رهبر جهانی” در اتصال بی سیم زمینی و غیر زمینی مطرح شد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در اعلامیه امروز آمده است که هر دو شرکت دارای اراده ای قوی هستند و شبکه بی سیم 5G دیش ظاهرا اکنون بیش از 70 درصد از جمعیت ایالات متحده را پوشش می دهد و ماهواره EchoStar برای خدمات همگرای زمینی و غیر زمینی طراحی شده است.
گفته میشود که شرکت جدید ترکیبی «موقعیت منحصربهفردی» برای ارائه مجموعه گستردهای از قابلیتهای ارتباطی و توزیع محتوا دارد، «تسریع در تحویل راهحلهای اتصال ماهوارهای و بیسیم مورد نظر مشتریان» را خواهد داشت.
حمید اخوان، رئیس و مدیر اجرایی EchoStar در این زمینه گفت: این ادغام ما را یک قدم به هدفمان برای ارائه اتصال همه جا به مردم، شرکت ها و IoT در همه جا نزدیکتر می کند. ما حالا با هم در موقعیت بهتری برای تحقق بخشیدن به آینده متصل با استفاده از هر نوع حمل و نقل، همراه با فناوریهای هوشمند، توانمند و خدمات کاملاً یکپارچه قرار داریم. مجموعه برتر ما از فناوری، طیف، مهندسی، تولید و تخصص مدیریت شبکه، اتصال بینظیر را ارائه میکند. راه حل هایی که مشتریان تقاضا می کنند.
چارلز ارگن، رئیس هیئت مدیره EchoStar هم در این خصوص گفت: تکمیل این ادغام نقطه عطف مهمی برای شرکت و مشتریان ما است و عصر جدیدی از اتصال را آغاز می کند. ما دو شرکت پیشرو را با مجموعه های مکمل گرد هم آورده ایم تا یک جهانی بهتر ایجاد کنیم و رهبر اتصال با قابلیت های برتر بی سیم، ماهواره و پخش ویدئو باشیم. EchoStar و DISH با هم یک تجارت ارتباطی پیشرفته برای مصرف کننده و یک تجارت خدمات مدیریت سازمانی بی بدیل را ارائه می دهند. در جهانی که به طور فزاینده ای بی سیم است، ما موقعیت خوبی برای افزایش درآمد و سودآوری داریم.
در این اعلامیه اطلاعات زیادی از هم افزایی فناوری و کسب و کار ذکر شده است، اما به نظر می رسد این معامله حداقل تا حدودی با انگیزه مالی انجام شده است. دیش در سه ماه منتهی به پایان سپتامبر 139 میلیون دلار زیان خالص داشت زیرا خط تولید بالای آن تقریباً 11 درصد کاهش یافت و به 3.7 میلیارد دلار رسید. حدود 64هزار مشتری تلویزیون پولی را از دست داد، در حالی که پایه خرده فروشی موبایل آن 225 هزار کاربر خالص کاهش یافت. در ماه نوامبر اعلام کرد که در حال کاهش مشاغل است که بر “بیش از 500” کارمند تأثیر می گذارد.