اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 7, 2024
11:49 یکشنبه، 17ام دیماه 1402
کد خبر: 157029

قطع برق و دزدی تجهیزات ۲ عامل اصلی قطع اینترنت در کرمانشاه

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه می‌گوید که قطع برق و دزدیدن تجهیزات فنی ۲ عامل اصلی قطع اینترنت در این استان است و در این زمینه سایت‌های مخابراتی باید به صورت ویژه حفاظت شود.

به گزارش ایرنا سید ابوالفضل محمدی روز شنبه در نشست مشترک استاندار با فرمانداران، بخشداران و شهرداران کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری بیان کرد: متاسفانه آمار دزدی سایت‌های مخابراتی در استان زیاد است و حتی مورد داریم که چند روز بعد از افتتاح یک سایت تجهیزات آن را به سرقت برده اند.

این مسوول دیگر مشکل سایت‌های مخابراتی کرمانشاه را درخواست برای برچیده شدن آن به خاطر ترس مردم از ضرر (تشعشع) آن عنوان کرد و گفت: این درحالیست که تحقیقات مضر بودن این سایت ها را اثبات نکرده است.

محمدی در خصوص سرعت اجرای فیبر نوری در استان کرمانشاه نیز گفت: برای این کار هشت گروه مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه برای ارتقای کیفیت اجرا نیز یک تیم حرفه‌ای کارهای ترمیم را انجام می دهد.

وی بیان کرد: هم اکنون با شهرستان پاوه، روانسر، سرپل ذهاب، قصر شیرین و کنگاور برای اجرای فیبر نوری قرارداد امضا شده است.

در این نشست برخی فرمانداران کرمانشاه از ضعف ارتباط اینترنتی در برخی نقاط استان گلایه داشتند.

در ادامه این جلسه عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با یادآوری اهتمام فرمانداران به موضوع مهار تورم و افزایش تولید بر ساماندهی میادین میوه و تره بار و نیز ایجاد روستا بازار و راه اندازی بازارچه های موقت تنظیم بازار تاکید کرد و گفت: ایجاد بازارچه های صنایع دستی در ورودی و خروجی شهرها و حاشیه کمربندی ها (برای تقویت اقتصاد خرد) بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر تقویت نظارت بر بانک‌ها و شفاف و روان شدن تسهیلات اقتصادی برای مردم اظهار کرد: تورم روستایی در استان کرمانشاه از تورم شهری بالاتر است و باید بتوانیم خودمان را به کف تورم برسانیم که در این زمینه نیازمند ستاد کنترل تورم در هر شهرستان هستیم.

محمدی به تکالیف و ماموریت های متنوع شهرداریها و تاثیر آن در شئون مختلف زندگی شهروندان پرداخت و ادامه داد: شهرداری ها اقتصاد شهری را تعریف کنند؛ مثلا رونق میادین میوه و تره بار و عرضه مستقیم کالا در قیمت‌ها و مهار تورم تاثیر دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.