FCC بررسی می کند که آیا میتوان از اتومبیلهای متصل برای «تعقیب، آزار و ارعاب» استفاده کرد؟
ICTna.ir – جسیکا روزن وورسل، رگولاتور ایالات متحده، FCC، به شرکتهای خودروسازی و مخابراتی نامه ای نوشته است تا از آنها برای محافظت از بازماندگان خشونت خانگی در برابر سوءاستفادهکنندگان از ابزارهای خودروهای متصل شده کمک بخواهد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، موضوع این است که از آنجایی که خودروهای جدید دسترسی مسافران و رانندگان را به ابزارهای ارتباطی، خدمات یافتن خودروی خود و سایر آلارمهای مبتنی بر فنآوری آسانتر میکنند، آیا ممکن است از این خدمات برای “تعقیب، آزار، و ارعاب بازماندگان خشونت” استفاده شود یا خیر؟
نامه هایی به 9 خودروساز ارسال شد که به گزارش اخیر نیویورک تایمز با عنوان “ماشین شما، شما را ردیابی می کند” واکنشی عملی نشان داده است.
در این نامه آمده است: این گزارش به تفصیل بیان میکند که چگونه یک زن توسط شریک زندگی سابق خود از طریق خدمات مرتبط با ماشینی که از آن استفاده میکرد ردیابی شد. در مثالی دیگر، مردی از راه دور دسترسی خود به خودرو برای آزار و اذیت همسرش با فعال کردن چراغ و بوق خودرو در شب و روشن کردن گرمای خودرو در روزهای گرم استفاده کرد. این گزارش نشان میدهد که خودروسازان تمایلی به کمک به قربانیان این سوءاستفاده یا محدود کردن دسترسی شریک سوء استفادهکننده به اتصالات و دادههای خودرو نداشتهاند، بهویژه زمانی که قربانی مالک خودرو است یا نامش در عنوان آن ذکر نشده است.
در ادامه، این نامهها از سازندگان خواسته شد تا جزئیات مربوط به سیستمهای خودروی متصل را که ارائه میدهند، هرگونه طرح موجود برای «حمایت از بازماندگان در تلاشهایشان برای قطع ارتباط با سوء استفادهکنندگان» و نحوه رسیدگی به دادههای موقعیت جغرافیایی مشتریان را جویا شوند.
همچنین با اپراتورهای AT&T، T-Mobile و ورایزون تماس گرفته شد تا در مورد خدمات خودروی متصل موجود، نحوه برخورد با داده های موقعیت جغرافیایی، مطابقت فعلی با قانون اتصالات ایمن 2022، و اینکه چگونه شرکت ها خدمات خودروی متصل را به مصرف کنندگانی که در داخل آن نیستند ارائه می دهند، سؤال شده است.
روزن وورسل، رگولاتور آمریکا، در این خصوص گفت: هیچ بازماندهای از خشونت و آزار خانگی نباید بین رها کردن خودروی خود و اجازه دادن به دیگری برای تحت تعقیب قرار گرفتن و آسیب دیدن توسط کسانی که میتوانند به دادهها و اتصالات آن دسترسی داشته باشند، یکی را انتخاب کند. ما باید هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا به بازماندگان کمک کنیم تا در امان بمانند. ما باید با رهبران صنعت خودرو و اپراتورهای موبایل کار کنیم تا راه حل هایی پیدا کنیم.
سال گذشته پیشبینی شد که تا سال 2027، 367 میلیون خودروی متصل در آمریکا تردد خواهند کرد. جدای از هجوم مدل های مفهمومی و نمونههای اولیه که احتمالا هرگز به بازار نخواهند آمد، به نظر میرسید که سازندگان تراشه اینتل و کوالکام در نمایشگاه CES امسال، فناوری خودروهای متصل را مقرون به صرفه تر و در نتیجه احتمالاً گسترده تر می کند.
از سوی دیگر، FCC گفته است که انتظار می رود بودجه برنامه اتصال مقرون به صرفه تا ماه مه پایان یابد. این برنامه به عنوان “بزرگترین و موفق ترین” برنامه مقرون به صرفه باند پهن در تاریخ کشور آمریکا توصیف شده است.