مروری بر گزارش مالی T-Mobile؛ قرارگیری در صدر با وجود کاهش مشترک جدید
ICTna.ir – اپراتور T-Mobile آمریکا در سال 2023 تعداد مشتریان کمتری را نسبت به سال قبل ثبت کرده است، اما ماندن در صدر رقبای خود تنها چیزی است که واقعاً به آن اهمیت می دهد. این اپراتور تلفن همراه سومین اپراتور از سه شرکت بزرگ مخابراتی ایالات متحده بود که گزارشهای مالی تمام سال و سه ماهه را در اواخر هفته گذشته منتشر کرد و اعداد آن نشان میدهد که بار دیگر، حداقل از نظر مشتری، از پیشبینی و برنامه خود جلوتر است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، همانطور که عادی شده است، T-Mobile به ویژه مشتاق بود در مورد معیارهای اضافه کردن مشتری تلفن همراه پس پرداخت (سیم کارت دائمی) خود صحبت کند. مجموع تعداد مشکرت خالص افزوده پسپرداخت در سال گذشته به 5.7 میلیون رسید که با افزایش 1.6 میلیونی در سه ماهه چهارم افزایش یافت، در حالی که افزایش خالص تلفنهای پسپرداخت به 3.1 میلیون برای کل سال با 934هزار افزایش خالص در سه ماهه چهارم رسید.
مایک سیورت، مدیر عامل T-Mobile ایالات متحده، به عنوان بخشی از یک اظهارنظر گسترده که از دستاوردهای شرکت مخابراتیش و درخشش همه جانبه آن ستایش می کند، گفت: اینها “نتایج پیشرو بودن در صنعت هستند.”
هر چند او یک امتیاز دارد. AT&T در سه ماهه چهارم 526هزار مشترک افزوده خالص تلفن همراه پسپرداخت و 1.7 میلیون مورد برای کل سال ثبت کرد که فقط نیمی از کل اعداد T-Mobile را عملا ایجاد کرده است و ورایزون که تمام تلاش خود را برای مبهم کردن اعداد انجام داد، در سه ماهه چهارم 449هزار مشترک افزوده خالص تلفنی پسپرداخت جذب کرد، اما تنها 430 هزار مشترک برای کل سال به دست آورد که اعداد گنگ و مبهمی هستند.
T-Mobile توجه ها را به این واقعیت جلب نکرد که در 12 ماه گذشته ارزش افزوده خالص آن به نحوی کاهش یافته است. با توجه به عملکرد خوب در مقایسه با همتایان خود، نیازی به این کار نداشت. اما واقعیت این است که این اعداد در حال کاهش هستند. مانند AT&T، در حالی که رشد Verizon از یک پایه بسیار پایین تر است.
چشم انداز تی موبایل آمرکیا برای سال 2024 اضافه شدن مشتری خالص پس پرداختی را بین 5 تا 5.5 میلیون نشان می دهد، رقمی که T-Mobile انتظار دارد “برای دهمین سال متوالی پیشتاز صنعت باشد.” با این حال، کمتر از 5.7 میلیون ذکر شده در سال گذشته است که خود نسبت به 6.4 میلیونی که در سال 2022 جذب کرده بود، کمتر بود.
جالب اینجاست که این اپراتور همچنین انتظار رشد آهستهتری در بخش بیسیم ثابت در سال جاری و بعد از آن دارد. FWA مبتنی بر 5G یک فشار بزرگ برای T-Mobile در چند سال گذشته بوده است. اوایل این ماه، قراردادی را برای استقرار راه حل Multi-Access Gateway نوکیا اعلام کرد تا بتواند این سرویس را افزایش دهد.
تا پایان سال 2023، تعداد مشتریان FWA تی موبایل به 4.8 میلیون نفر رسید و مشترکین جدید فصل چهارم به 541هزار نقطه اشتراک رسید که در سه ماهه سوم اندکی کاهش داشت، اما اساساً مطابق با روند افزایش نیم میلیون مشتری FWA در هر سه ماهه بود.
او گفت که در آینده، Osvaldik انتظار دارد که محصولات اینترنت پرسرعت در محدوده 400هزار نقطه اشتراک افزایش یابد، که باعث می شود شرکت مخابراتی در مسیر رسیدن به هدف پایه مشتری 7 تا 8 میلیونی خود تا پایان سال 2025 باشد. اسوالدیک گفت: کاهش خالص انتظارات به دلیل “برخی از قیمت های تبلیغاتی است که ما اکنون کاهش داده ایم.” در اصل، محصول به جریان اصلی تبدیل شده و قیمت ها نیز بر این اساس افزایش یافته است.
گزارشات فصلی ورایزون همچنین شامل یک نظر مثبت در مورد FWA است. این شرکت مخابراتی رقیب خاطرنشان کرد که در مسیر رسیدن به هدف خود یعنی 4 تا 5 میلیون مشتری در همان تاریخ است، خالص آن در سه ماهه چهارم به 375هزار نفر رسیده است و مجموع آن را به 3 میلیون می رساند.