پیام‌رسان

تلفن همراه

February 13, 2024
13:08 سه شنبه، 24ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160653

ایتا به قابلیت تماس صوتی و تصویری تجهیز شد

منبع: ایسنا

تماس صوتی و تصویری که با هدف رفع گلایه برخی کاربران سایر کشورهای دیگر که خواهان برقراری ارتباط با اعضای خانواده خود بودند، ایجاد شد و به تازگی و طبق گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، این قابلیت به یک پیام‌رسان داخلی دیگر اضافه شده است.

سال گذشته بود که خبری به نقل از وزارت ارتباطات مبنی بر فراهم شدن امکان تماس صوتی و تصویری از سه پیام‌رسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و همراه منتشر شد. درواقع به دنبال گلایه برخی کاربران ساکن کشورهای دیگر که مایل به برقراری ارتباطات با اعضای خانواده بودند، تماس صوتی و تصویری با کیفیت در سه پلتفرم ایرانی ایجاد و اعلام شد با گذشت چندین ماه افراد زیادی از اعضای کابینه گرفته تا تجار و دوستان و… برای برقراری ارتباط تصویری در سفرهای خارجی، از سرویس تماس تصویری پلتفرم‌های داخلی استفاده کرده که تجربه آنها نیز رضایت بخش بوده است.

با گذشت یک سال از اعلام این موضوع اکنون ارتباط صوتی و تصویری در پیام رسان‌های کشور برقرار است و بنابر گفته مسئولان، روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی انجام می‌شود. در این راستا به تازگی امیر محمد زاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- از ایجاد این قابلیت در یک پیام رسان داخلی(ایتا) خبر داد.

وی گفت: نسخه‌ی جدید ایتا با قابلیت تماس صوتی و تصویری و چند قابلیت جدید به دستم رسید، خوش‌بینم با تغییر تکنولوژی که این پیام‌رسان می‌دهد، رضایت کاربران رو جلب کند و به زودی نسخه جدیدش در دسترس عموم قرار بگیرد.

لاجوردی افزود: همچنین امیدوارم به زودی شاهد استقرار کامل آن روی ابر خدمات پایه و افزایش پایداری آن باشیم.

اواخر تابستان سال جاری آماری از تعداد تماس‌های تصویری یک پیام‌رسان داخلی (بله) توسط عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام شد و گفته شد پیام‌رسان بله در ایام حج از شش خرداد تا دوم مرداد امسال ۱۲ میلیون تماس تصویری از سوی حجاج با ایران و بالعکس را ثبت کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.