تحقیقات دولت کانادا روی کسبوکار تبلیغاتی گوگل عمیقتر میشود
گوگل در پروندهای جدید دربارهی تبلیغات آنلاین در کانادا، با تحقیقات گستردهتری مواجه میشود.
ادارهی رقابت در بازار کانادا مجوز تحقیقات گستردهتر دربارهی واحد تبلیغات گوگل را دریافت کرد. تحقیقات این نهاد رگولاتوری از سال ۲۰۲۰ آغاز شد و در ابتدا بر این موضوع متمرکز بود که آیا گوگل از سهم خود در بازار تبلیغات برای کسب قدرت در بازار ابزارهای خرید تبلیغکنندگان استفاده میکند یا خیر.
ادارهی رقابت کانادا میگوید که این تحقیق برای بررسی قدرت گوگل در کسبوکار نمایش تبلیغات به کاربران انجام خواهد گرفت. این اداره در حال بررسی احتمالات استفاده گوگل از قیمتگذاری غیرمنطقی در بازار تبلیغات است. گوگل به حذفِ دیگر گزینههای تبلیغکننده و ممانعت از نوآوری در نمایش تبلیغاتِ آنلاین متهم است.
حکم دادگاه اهالی مانتینویو را به ارائهی شواهد و مدارکی برای تحقیقات ملزم میکند. قوانین ضدانحصار کانادا جزو سختگیرانهترین قوانین در جهان نیست؛ اما تحقیقات گسترده به مشکلات قانونی و نظارتی فزایندهی گوگل میافزاید؛ چراکه این شرکت با تحقیقات و پروندههای دادگاهی در ابعاد گستردهای از خدمات خود ازجمله فروشگاه اپلیکیشن و حالا هوش مصنوعی مواجه است.
گوگل مالک چهار سرویس بزرگ تبلیغات آنلاین، ازجمله AdX و Display & Video 360 است که در کانادا استفاده میشوند. یکی از سخنگویان گوگل در ایمیلی اعلام کرد که کسبوکارهای کانادایی خدمات گوگل را بهدلیل تأثیر فراوان آن بر بازار انتخاب میکنند و البته این شرکت به همکاری با ادارهی رقابت ادامه خواهد داد.