پیام‌رسان

تلفن همراه

رمز ارز

September 16, 2024
13:10 دوشنبه، 26ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173761

دستگیری مدیرعامل تلگرام محبوبیت بلاک‌چین TON را کاهش نداده است

منبع: Zoomit

حتی دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، باعث نشد محبوبیت بلاک چین TON کاهش پیدا کند.

تلگرام اخیراً با چالش‌های زیادی مواجه شده است. پاول دوروف، بنیان‌گذار پیام‌رسان محبوب، به اتهام دست داشتن در توزیع محتوای غیرقانونی و جرایم دیگر در اواخر آگوست (اوایل شهریور ۱۴۰۳) در فرانسه بازداشت شد؛ اتفاقی که کاهش شدید ارزش ارز دیجیتال TON را به‌دنبال داشت. به‌هرحال، TON در هفته‌ی بلاک چین کره‌ی جنوبی از دستیابی به رکورد یک میلیارد تراکنش در این شبکه خبر داد و به‌همین دلیل جوی از خوش‌بینی را میان فعالان بلاک چین ایجاد کرد.

اگرچه تلگرام و بنیاد TON به‌عنوان دو نهاد مستقل کار می‌کنند، پیوندهای میان این دو پیچیده است. دوروف و برادرش ابتدا TON را به‌عنوان زیرمجموعه‌ی تلگرام راه‌اندازی کردند، اما به‌دلیل شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، مجبور به قطع ارتباط مستقیم تلگرام و TON شدند. پس از آن، بنیاد The Open Network و سایر نهادهای مرتبط توسعه‌ی بلاک چین TON را ادامه می‌دهند.

به‌دلیل اینکه مقدار زیادی از تون‌کوین در اختیار تلگرام قرار داشت، نگرانی‌ها درباره‌ی متمرکزشدن شبکه‌ی این رمزارز باعث شد که دوروف در فوریه (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) اعلام کند سهم تلگرام را به ۱۰ درصد کاهش خواهد داد. واکنش بازار و فروش گسترده‌ی تون‌کوین پس‌ از بازداشت دوروف نشان می‌دهد بسیاری افراد همچنان آن‌ها را مرتبط می‌دانند.

به‌نوشته‌ی تِک‌کرانچ، اگرچه تلگرام به‌دنبال تبدیل‌شدن به سوپراپلیکیشنی مشابه وی‌چت است، موفقیت آن به موفقیت TON بستگی دارد. TON به‌عنوان بلاک چین غیرمتمرکز امکان فعالیت مستقل از تلگرام را دارد، اما بسیاری از کاربران هنوز اکوسیستم تلگرام را به‌عنوان ورودی اصلی خود به بلاک چین می‌دانند.

رشد فعالیت‌های بلاک چین TON همچنان ادامه دارد و بازی‌های مبتنی‌بر مدل Tap to Earn ازجمله نات کوین، همستر کامبت، تپ سواپ، ایردراپ داگز، پیکسل ورس، یس کوین و بسیاری از پروژه‌های مشابه دیگر، کاربران زیادی جذب و وب ۳ را به کاربران معرفی می‌کنند؛ اگرچه سؤالاتی درباره‌ی پایداری طولانی‌مدت بازی‌ها و موفقیت کلی آن‌ها وجود دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.