اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 22, 2024
12:16 یکشنبه، 1ام مهرماه 1403
کد خبر: 174183

ستار هاشمی: ​موضوع رفع فیلترینگ را در فضای کارشناسی دنبال می‌کنیم+ویدئو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌کند که در مورد رفع فیلترینگ و مدیریت در این زمینه همچنان در حال رایزنی و برگزاری نشست‌های کارشناسانه هستند و آنطور که او به «شبکه شرق» گفت این مسئله همچنان در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌کند که در مورد رفع فیلترینگ و مدیریت در این زمینه همچنان در حال رایزنی و برگزاری نشست‌های کارشناسانه هستند و آنطور که او به «شبکه شرق» گفت این مسئله همچنان در حال پیگیری است. همچنین او در مورد برنامه‌های وزارت ارتباطات برای بهبود تجربه کاربری هم گفت که برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام شده و گام به گام در حال پیشروی هستند.

به گزارش «فن‌زی» ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود یک ماه پیش و بعد از تحویل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از عیسی‌زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال «شبکه شرق» در مورد برنامه برای رفع فیلترینگ اعلام کرد که باید به او فرصت داده شود تا در این زمینه با اجماع‌سازی و توافق‌سازی با نهاد‌های تصمیم‌گیر مشکل محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ را حل کن

حالا یک بار دیگر او در جمع خبرنگاران و در پاسخ به «شبکه شرق» در مورد اینکه یک ماه پس از روی کار آمدن برنامه‌های او در این وزارتخانه برای تعامل با دستگاه‌های مختلف در راستای رفع فیلترینگ و مدیریت این فضا به کجا رسیده است گفت: «محور این کار شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است. سلسله جلساتی در این زمینه برگزار شده و حتی امروز هم جلسه‌ای در این زمینه داریم. این موضوع را پیگیری می‌کنیم. اجازه بدهید این موضوعات را در فضای کارشناسی دنبال کنیم.»

ستار هاشمی همچنین در پاسخ به این سوال «شبکه شرق» در مورد نارضایتی کاربران از سرعت و کیفیت اینترنت و اینکه وزارت ارتباطات چه برنامه‌ای برای بهبود تجربه کاربران در این زمینه دارد توضیح داد: «دراینجا دو نگاه وجود دارد اول اینکه نظارت‌هامان در این زمینه تقویت کنیم و این کار را در دوره جدید با جدیت پیگیری خواهیم کرد و دوم این که زیرساخت‌ها را تقویت کنیم. هر دو موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. اقای رئیس جمهور محترم هم بحث رضایت مردم را مطالبه می‌کنند و مرتب در جلسات هیئت دولت روی این موضوع تاکید دارند و مکلف هستیم که این مطالبه را پیگیری کنیم.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.