بازی

فناوری اطلاعات

October 13, 2024
13:03 یکشنبه، 22ام مهرماه 1403
کد خبر: 175508

قابلیت استریم آنلاین بازی‌های شخصی در ایکس باکس از ماه آینده

منبع: Digiato

مایکروسافت برای پشتیبانی از استریم بازی‌های ایکس باکس شخصی شما در ماه آینده برنامه‌ریزی می‌کند. ظاهراً این شرکت می‌خواهد قابلیت استریم آنلاین بازی‌هایی را آزمایشی فراهم کند. این بازی‌ها در کتابخانه شما حضور دارند و ممکن است بخشی از عناوین موجود در اشتراک Xbox Game Pass نباشند.

به گزارش منابع آگاه TheVerge، این غول نرم‌افزاری در بخشی از پروژه‌ای طولانی‌مدت که در مایکروسافت به نام Project Lapland شناخته می‌شود، سرورهای ایکس باکس کلود گیمینگ خود را آماده می‌کند تا بتواند از استریم آنلاین بازی‌های بیشتری پشتیبانی کند. ظاهراً مایکروسافت قبل از اینکه قابلیت ذکرشده را به کاربران ارائه دهد، ماه نوامبر قابلیت‌های جدید استریم Xbox Cloud Gaming را (مهر-آبان 1403) با کاربران Xbox Insiders تست می‌کند.

توسعه Xbox Cloud Gaming همان ماهی ارائه می‌شود که مایکروسافت قصد دارد امکان خرید مستقیم بازی در اپلیکیشن اندرویدی ایکس باکس را در ایالات متحده فعال کند.

«سارا باند»، رئیس ایکس باکس، دیروز فاش کرد «از نوامبر، بازیکنان می‌توانند بازی‌های ایکس‌باکس را مستقیم از اپلیکیشن ایکس‌باکس در اندروید، خریداری کنند». هنگامی که کار مایکروسافت برای فعال‌کردن کتابخانه کامل بازی‌ها در Xbox Cloud Gaming تکمیل شد، می‌توانید بازی ایکس باکس را در گوشی اندرویدی بخرید و بلافاصله آن را در کنسول خود استریم کنید.

پروژه استریم xCloud قرار بود سال 2020 با قابلیت استریم از کتابخانه بازی‌های کاربر عرضه شود. سپس مایکروسافت اعلام کرد از کتابخانه بازی‌های کاربران در Xbox Cloud Gaming در سال 2022 پشتیبانی می‌کند اما این ویژگی در آن سال راه‌اندازی نشد.

مایکروسافت همچنین روی اپلیکیشن موبایلی فروشگاه بازی‌های ایکس باکس مبتنی‌بر مرورگر کار می‌کند که ابتدا قصد داشت آن را در ماه‌های گذشته راه‌اندازی کند. این فروشگاه ابتدا شامل معاملات و آیتم‌های درون بازی می‌شود اما درنهایت رشد می‌کند تا امکان خرید بازی‌ها را نیز پوشش دهد. مایکروسافت آگوست اعلام کرد تست این اپلیکیشن مبتنی‌بر وب آغاز شده و کار به‌خوبی پیش می‌رود؛ بنابراین در آینده چیزهای بیشتری درباره این‌ موضوع منتشر خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.