تلفن همراه

گجت

October 13, 2024
20:05 یکشنبه، 22ام مهرماه 1403
کد خبر: 175543

جزئیات درباره ایرپاد جدید اپل که می‌تواند سمعک باشد

منبع: ایسنا

اپل در حال آماده شدن برای تبدیل ایرپادهای پرو ۲(AirPods Pro 2) خود به گزینه‌های کمکی با استفاده آسان برای افراد مبتلا به کم شنوایی خفیف تا متوسط است.

در جیب یا کیف خود، ممکن است ایرپادهایی را داشته باشید که با کمک نرم افزاری جدید که مجوز سازمان غذا و دارو را نیز دارد، به زودی به یک سمعک ارزان قیمت تبدیل می‌شود. سمعک‌هایی که میلیون‌ها نفر در همین لحظه آنها را دارند.

به نقل از نیویورک‌تایمز، ایرپادهایی که به آن اشاره کردیم نسخه پرو ۲ اپل هستند. وسایل پلاستیکی سفیدی که در گوش‌های بسیاری از مردم در مراکز خرید و محل کار، اتوبوس‌ها و پیاده روها می‌بینید. اگرچه کاربران آنها ممکن است جزو ۳۰ میلیون فرد بزرگسال آمریکایی نباشند که درجاتی از کاهش شنوایی را گزارش می‌کنند و این افراد احتمالا فقط به موسیقی یا پادکست گوش می‌دهند یا با تلفن خود صحبت می‌کنند. با این حال، ظرف چند هفته، مصرف کنندگان می‌توانند از این هدفون‌ها برای تقویت شنوایی خود استفاده کنند.

ماه گذشته، نرم افزار اپل به نام «سمعک و تست شنوایی» تاییدیه را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کرد.

با این نرم افزار و یک آیفون یا آی‌پد سازگار با آن، کاربران می‌توانند شنوایی خود را آزمایش کنند. برای کسانی که کم شنوایی خفیف تا متوسط ‌دارند، ایرپاد پرو ۲ صداها را در محیط و دستگاه‌هایشان تنظیم می‌کند.

کاربران می‌توانند ایرپاد خود را برای تنظیم میزان صدا، لحن و تعادل آن شخصی‌سازی کنند. همه این موارد به آنها اجازه می‌دهد تا بهتر بشنوند. عمر باتری دستگاه برای تقریبا پنج تا شش ساعت کافی است.

به گفته سخنگوی اپل، اپل قصد دارد این نرم افزار رایگان را اواخر پاییز امسال برای آیفون‌های دارای سیستم عامل iOS 18 یا جدیدتر و آیپدهایی که سیستم عامل iPadOS 18 یا بالاتر دارند، منتشر کند. قیمت ایرپادهای پرو ۲ اپل ۲۴۹ دلار است و در فروشگاه‌های بزرگ یا از طریق خرده فروشی‌های آنلاین هزینه کمتری نیز می‌تواند داشته باشد.

جدیدترین مطالعه ملی سلامت و روند پیری، نشان می‌دهد که اگرچه حدود دو سوم آمریکایی‌های ۷۰ ساله و بالاتر درجاتی از کاهش شنوایی دارند، کمتر از ۳۰ درصد سمعک دارند که این یافته نسبتا ثابت است.

اندی سابین(Andy Sabin)، دانشمند شنوایی و مشاور علمی HearAdvisor که سمعک‌ها را آزمایش و ارزیابی می‌کند، می‌گوید: کم شنوایی بسیار تدریجی است و بسیاری از مردم متوجه نمی‌شوند که به آن مبتلا هستند.

در واقع، یک نظرسنجی منظم توسط انجمن صنایع شنوایی نشان می‌دهد که سالها طول می‌کشد تا افراد تشخیص دهند که مشکل شنوایی دارند و سمعک بخرند.

مزیت دیگر این ایرپادها این است که استفاده از هدفون معطوف به سن خاصی نیست و احتمالا همین موضوع باعث کاهش انگ نسبت به استفاده از سمعک‌های معمولی می‌شود. هیچ‌کس نمی‌داند که کسی که هدفون دارد به موسیقی گوش می‌دهد یا سعی می‌کند مکالمه‌ای را بشنود.

باربارا کلی، مدیر اجرایی انجمن کاهش شنوایی آمریکا، می‌گوید: این همان چیزی است که ما به آن امیدوار بودیم: نوآوری در فناوری.

این ایرپادها می‌توانند آزمایش زودهنگام میزان و کیفیت شنوایی را ممکن کنند و روش‌های درمانی زودتر پیش گرفته شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.