هوش مصنوعی

October 26, 2024
13:57 شنبه، 5ام آبانماه 1403
کد خبر: 176226

هوش مصنوعی متا می‌تواند از اخبار رویترز در پاسخ‌های خود استفاده کند

منبع: Digiato

متا و رویترز «قراردادی چندساله» امضا کرده‌اند که به موجب آن، چت‌بات هوش مصنوعی غول فناوری برای پاسخ‌ به سؤالات مربوط به اخبار، به گزارش‌های این رسانه استناد خواهد کرد.

«جیمی رادیس»، سخنگوی متا، در بیانیه‌ای به ورج می‌گوید: «ما همیشه برای بهبود محصولات خود تلاش می‌کنیم و از طریق همکاری با رویترز، هوش مصنوعی متا می‌تواند همراه ارائه خلاصه خبرها و لینک به محتوای رویترز به سؤالات مرتبط با خبرها پاسخ دهد. درحالی‌که بیشتر مردم از هوش مصنوعی متا برای کارهای خلاقانه استفاده می‌کنند، این همکاری تجربه‌ای مفیدتر برای کسانی که به‌دنبال اطلاعاتی درمورد رویدادهای فعلی هستند، ارائه می‌کند.»

بیانیه رویترز درباره همکاری با هوش مصنوعی متا

«هدر کارپنتر»، سخنگوی رویترز، نیز در ایمیلی به The Verge گفته است: «می‌توانیم تأیید کنیم رویترز با سرویس‌دهندگان فناوری برای ارائه مجوز محتوای خبری قابل‌اعتماد و مبتنی‌بر واقعیت به‌منظور تقویت پلتفرم‌های هوش مصنوعی آن‌ها همکاری کرده است. شرایط این معاملات محرمانه می‌ماند.»

همچنین باوجود این همکاری، رویترز برای نمایش محتوای خود در چت‌بات هوش‌مصنوعی متا که از طریق فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر در دسترس است، پول می‌گیرد.

تاکنون بسیاری از جذاب‌ترین ویژگی‌های هوش مصنوعی متا روی شخصیت‌ها متمرکز بوده‌اند (برای مثال، چت‌بات افراد مشهور که شرکت اخیراً آن را حذف کرده است) اما اکنون متا با امضای این قرارداد با رویترز، چت‌بات خود را نسبت به اتفاقات در جریان آگاه‌تر می‌کند.

طی چند سال گذشته، سازمان‌های خبری ازجمله «آتلانتیک»، «وال‌استریت‌ژورنال» و گروه Dotdash Meredith نیز قراردادهای مشابهی را با OpenAI امضا کرده‌اند. در سوی دیگر این طیف، نیویورک‌تایمز قرار دارد که درگیر نبرد حقوقی پرهزینه‌ای با OpenAI و مایکروسافت است که در آن ادعا کرده شرکت‌های فناوری هنگام ساخت مدل‌های هوش مصنوعی خود، از محتواهای دارای حق چاپ آن استفاده کرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.