سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 4, 2024
18:13 دوشنبه، 14ام آبانماه 1403
کد خبر: 177078

نارضایتی کارمندان مایکروسافت از به‌روزرسانی کوپایلت

منبع: ایسنا

کارمندان مایکروسافت از به‌روزرسانی بزرگ هوش مصنوعی این شرکت موسوم به کوپایلت(copilot) تحت مدیریت مدیر جدید بخش هوش مصنوعی این شرکت ناراضی هستند و این نارضایتی در کاربران نیز دیده می‌شود.

به‌روزرسانی اخیر مایکروسافت برای دستیار هوش مصنوعی کوپایلت(Copilot) متمرکز بر مصرف‌کننده با انتقاد کاربران و کارمندان خود این شرکت مواجه شده است.

به نقل از تایمز آو ایندیا، در گزارش جدیدی آمده است که آزمایش‌کنندگان این هوش مصنوعی سوالاتی را در مورد اثربخشی این به‌روزرسانی که توسط مصطفی سلیمان یکی از بنیان‌گذاران سابق دیپ‌مایند(DeepMind) که برای رهبری تلاش‌های هوش مصنوعی مصرف‌کننده مایکروسافت استخدام شده است، مطرح کرده‌اند.

مایکروسافت در تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۴ یک به‌روزرسانی بزرگ منتشر کرد که سلیمان آن را «یک همراه هوش مصنوعی برای همه» لقب داد که طراحی بصری‌تر، پاسخ‌های قابل هضم‌تر، سریع‌تر و روان‌تر ارائه می‌دهد. این به‌روزرسانی به عنوان یک گام مهم به سمت یک همراه هوش مصنوعی خوش‌صحبت‌تر و مفیدتر معرفی شد.

روایت کارکنان مایکروسافت در مورد این به‌روزرسانی

طبق گزارش پایگاه بیزنس اینسایدر، کارکنان مایکروسافت در «Blind» که یک صفحه پیام خصوصی برای کارمندان تأیید شده این شرکت است، ناامیدی خود را از این به‌روزرسانی ابراز کرده‌اند.

برخی از کارمندان و کاربران گفته‌اند که این نسخه جدید بدتر از نسخه قبلی است و برخی نیز آن را به درد نخور توصیف کرده‌اند.

یکی از کارمندان در Blind نوشته است: کوپایلت جدید یک گام به عقب است.

کاربران در مورد مسائل مختلفی از جمله توقف ناگهانی، زمان پاسخ آهسته، خروجی‌های اطلاعاتی کمتر و حذف ویژگی‌هایی مانند اطلاعات بلادرنگ و امکان حذف مکالمات قدیمی شکایت دارند.

در پایگاه بارگیری برنامه‌ها نیز یکی از کاربران گفته است که کوپایلت قبل از به‌روزرسانی به این نسخه جدید بسیار خوب بود. یکی دیگر گفته که برنامه کوپایلت کمتر کاربردی شده است.

یکی دیگر از کاربران نیز با تعجب پرسیده است: چرا چنین برنامه شگفت انگیزی را منتشر می‌کنیم و سپس آن را به آنچه اکنون است به‌روز می‌کنیم؟

البته یک نظر مثبت نیز وجود داشت که رابط کاربری جدید برنامه را به دلیل طراحی برای کاربران عمومی تحسین کرده است. با این حال، کاربران تحت تأثیر این رابط قرار نگرفته‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.