مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی تاکید کرد: ارائه خدمات پستی با تعرفه مناسبتر در فضای رقابتی
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتور ضمن تاکید بر ارائه خدمات با تعرفه مناسبتر در فضای رقابتی سالم گفت که دارندگان پروانه تلاش میکنند برای حفظ بقا در بازار، خود را با نیاز مشتریان تنظیم کرده و کیفیت خدمات خود را ارتقاء دهند.
شهرام حیشاد – مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری- اظهار کرد: علاوه بر شرکت ملی پست که امور مربوط به خدمات حاکمیتی پستی (خدمات پایه) را بر عهده دارد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برای واگذاری خدمات دولتی به بخش خصوصی، به منظور ایجاد فضای رقابتی سالم و دسترسی آسانتر مردم به خدمات پستی متنوع و با کیفیت، به دو اپراتور سراسری در سال ۱۳۹۶ پروانه فعالیت اعطا کرد.
وی با اشاره به آزادسازی پروانه ارائه خدمات پستی بر اساس مصوبه ۱-۳۲۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اعطای پروانه به سایر متقاضیان اظهار کرد: دارندگان پروانه پستی در مجموع بیش از ۲۰۰۰ نمایندگی مستقل در سراسر کشور دارند که با استفاده از ظرفیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت زمینه رونق صنعت پست را فراهم کرده است.
حیشاد تصریح کرد: در پی ساماندهی بخش پست در رگولاتوری و ورود بازیگران مختلف در این عرصه و ایجاد فضای رقابتی، دارندگان پروانه تلاش میکنند برای حفظ بقا در بازار، خود را با نیاز مشتریان تنظیم کرده و در حوزه مشتری مداری، ایفای تعهدات به مشتریان، کیفیت خدمات خود را ارتقاء دهند.
وی با تاکید بر ارائه خدمات با تعرفه مناسبتر در فضای رقابتی سالم گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز نظارت بر خدمات پستی را با شاخصهای رضایت مشتری، گستره فعالیت، سرعت سیر مرسولات و توزیع موفق به صورت مستمر انجام میدهد تا در چارچوب تعهدات دارندگان پروانه، خدمات پستی با کیفیت مناسب به مردم ارائه شود.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری گفت: در حال حاضر ۱۷ اپراتور پستی با دریافت پروانه از رگولاتوری در حوزه پست داخلی و بینالملل در کشور فعالیت میکنند.