پست

December 11, 2024
12:34 چهارشنبه، 21ام آذرماه 1403
کد خبر: 179600

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی تاکید کرد: ارائه خدمات پستی با تعرفه مناسب‌تر در فضای رقابتی

منبع: ایسنا

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتور ضمن تاکید بر ارائه خدمات با تعرفه مناسب‌تر در فضای رقابتی سالم گفت که دارندگان پروانه تلاش می‌کنند برای حفظ بقا در بازار، خود را با نیاز مشتریان تنظیم کرده و کیفیت خدمات خود را ارتقاء دهند.

شهرام حی‌شاد – مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری- اظهار کرد: علاوه بر شرکت ملی پست که امور مربوط به خدمات حاکمیتی پستی (خدمات پایه) را بر عهده دارد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برای واگذاری خدمات دولتی به بخش خصوصی، به منظور ایجاد فضای رقابتی سالم و دسترسی آسانتر مردم به خدمات پستی متنوع و با کیفیت، به دو اپراتور سراسری در سال ۱۳۹۶ پروانه فعالیت اعطا کرد.

وی با اشاره به آزادسازی پروانه ارائه خدمات پستی بر اساس مصوبه ۱-۳۲۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اعطای پروانه به سایر متقاضیان اظهار کرد: دارندگان پروانه پستی در مجموع بیش از ۲۰۰۰ نمایندگی مستقل در سراسر کشور دارند که با استفاده از ظرفیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت زمینه رونق صنعت پست را فراهم کرده است.

حی‌شاد تصریح کرد: در پی ساماندهی بخش پست در رگولاتوری و ورود بازیگران مختلف در این عرصه و ایجاد فضای رقابتی، دارندگان پروانه تلاش می‌کنند برای حفظ بقا در بازار، خود را با نیاز مشتریان تنظیم کرده و در حوزه مشتری مداری، ایفای تعهدات به مشتریان، کیفیت خدمات خود را ارتقاء دهند.

وی با تاکید بر ارائه خدمات با تعرفه مناسب‌تر در فضای رقابتی سالم گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز نظارت بر خدمات پستی را با شاخص‌های رضایت مشتری، گستره فعالیت، سرعت سیر مرسولات و توزیع موفق به صورت مستمر انجام می‌دهد تا در چارچوب تعهدات دارندگان پروانه، خدمات پستی با کیفیت مناسب به مردم ارائه شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری گفت: در حال حاضر ۱۷ اپراتور پستی با دریافت پروانه از رگولاتوری در حوزه پست داخلی و بین‌الملل در کشور فعالیت می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.