بانکداری و پرداخت الکترونیک

January 2, 2009
11:05 جمعه، 13ام دیماه 1387
کد خبر: 18564

مشترکان همراه اول صاحب کیف پول الکترونیکی خواهند شد

معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران از راه اندازی سرویس کیف پول الکترونیکی ویژه مشترکان همراه اول خبر داد.
“محمد مهدی عطوفی” در گفت و گو با آژانس خبری تلفن همراه (همنا) افزود: سرویس پرداخت بر روی تلفن همراه برای مشترکان همراه اول آماده شده و طیف وسیعی از فعالیت های بانکی بر روی تلفن همراه را در بر می گیرد.
وی اظهار داشت: راه اندازی این سرویس فازهای مختلفی دارد که اپراتورها با استراتژی های خاص خود نسبت به ورود به این عرصه اقدام می کنند.
به گفته عطوفی، این استراتژی نشات گرفته از فضای رگولاتوری و سیستم بانک مرکزی هر کشور است که بر روی فعالیت اپراتور و مسایل پولی آن کشور نظارت می کند.
وی تصریح کرد: باتوجه به این مساله، شرکت ارتباطات سیار ایران تصمیم گرفته است تا این سرویس را به طور آزمایشی راه انذازی کند و با بهره مندی از شبکه بانکی کشور است، کیف پول الکترونیکی بر بستر تلفن همراه را به مشترکان خود عرضه کند.
به گفته عطوفی، این کیف پول الکترونیکی قابلیت برنامه ریزی دارد و کاربران می توانند حساب خود را بر روی آن دریافت کنند و همچنین می توانند نحوه پرداخت های خود را نیز بر روی این بستر تنظیم کنند.
وی اضافه کرد: همراه اول به سمت ارایه این سرویس حرکت کرده و در حال برنامه ریزی و پیاده سازی نمونه های آن است.
عطوفی، استقبال بانک ها را از این سرویس مطلوب عنوان کرد و گفت: بانک ها قول مساعد برای همکاری در این زمینه داده اند تا بتوانیم هرچه سریع تر وارد این عرصه فضا شویم
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اقدامات اخیر بانک مرکزی در راستای ارایه خدمات غیر حضوری و بر بستر الکترونیکی، در آینده نزدیک شاهد رشد سریع پرداخت تلفن همراه خواهیم بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.