فناوری اطلاعات

April 15, 2025
9:19 سه شنبه، 26ام فروردینماه 1404
کد خبر: 190434

اپل نام کسب‌و‌کار تبلیغاتی‌اش را تغییر داد

منبع: زومیت

اپل به‌منظور گسترش کسب‌و‌کار تبلیغاتی خود، نام سرویس مربوط به این بخش را تغییر داد.
به‌ گزارش 9to5Mac، اپل اعلام کرد که نام کسب‌وکار تبلیغاتی‌اش را به‌صورت رسمی از Search Ads به Apple Ads تغییر داده است.

از زمان انتشار اولیه‌ی تبلیغات در اپ استور، کوپرتینویی‌ها نام Search Ads را انتخاب کرده بودند؛ اما اکنون شرکت خالق گوشی آیفون در زمینه‌های مختلفی تبلیغ می‌کند. به همین دلیل، درحال‌حاضر نام Apple Ads را انتخاب کرده است.

توسعه‌دهندگان می‌توانند برای تبلیغ اپلیکیشن خود در تب Today اپ استور و تب جست‌وجو و You Might Also Like هزینه پرداخت کنند. ازاین‌رو، نام Apple Ads به‌خوبی خلاصه‌ای دقیق از خدمات ارائه‌شده و برنامه‌‌های آینده‌ی اپل را نشان می‌دهد.

از مدتی پیش شایعاتی درباره‌ی تمایل اپل به افزودن تبلیغات به دیگر سرویس‌ها مانند Apple Maps مطرح شده بود؛ پس اسم Apple Ads می‌تواند جنبه‌‌های گسترده‌تری داشته باشد.

اپل به‌طور رسمی و در پیامی به توسعه‌دهندگان حاضر در طرح دلیل تغییر نام را این‌گونه توضیح داده است: «هنگامی که Search Ads در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد، تنها جایگاهی تبلیغاتی در بالای نتایج جست‌وجو ارائه می‌دادیم؛ اما امروز مشتریان می‌توانند تبلیغات خود را در مکان‌های متعدد اپ استور به نمایش بگذارند؛ بنابراین، تصمیم گرفتیم نام خود را تغییر دهیم.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.