داستان بازی GTA 6 سه بار بازنویسی شد
هیچچیز آنطور که بهنظر میرسد ساده نیست؛ مخصوصاً وقتی پای یکی از جنجالیترین بازیهای تاریخ در میان باشد.
بازی GTA 6 که به بزرگترین اثر تاریخ راکاستار تبدیل خواهد شد، مسیر توسعهی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. براساس گزارشی غیررسمی، روایت داستانی این بازی سه بار بهطور کامل بازنویسی شده و همین بازنگریها تأثیر مهمی در استعفای دن هاوزر از استودیوی بازیساز داشته است.
بهنوشتهی اینسایدر گیمینگ، اولین نسخهی داستانی GTA 6، ماجرایی جنایی و تاریک با سه شخصیت اصلی در سبک تریلر کارآگاهی بود. این روایت تا پایان سال ۲۰۱۶ درحال توسعه بود، اما در نهایت شرکت Take-Two آن را «بیش از حد تاریک و نامتناسب با اهداف تجاری» دانست و پروژه را لغو کرد.
در دومین نسخهی داستان GTA VI، روایت به دو شخصیت محدود شد: یک زن پلیس و همکار روانپریش باند قاچاق مواد مخدر. با وجود اینکه این نسخه ۱۸ ماه درحال ساخت بود، اما آن هم به سرنوشت نسخهی اول دچار شد.
نسخهی سوم داستان GTA 6 تغییرات اساسی داشت و این بار شخصیت اصلی آن، یک مرد سیاهپوست و سرباز سابق بود که پس از آزادی از زندان، به دنیای تبهکاری بازمیگردد. این نسخه هم در سال ۲۰۱۹ لغو شد و پس از آن، دن هاوزر برای مدتی از پروژه فاصله گرفت و نهایتاً از سِمت خود استعفا داد.
اگرچه منبع اطلاعات منتشر شده درمورد داستان GTA 6 رسمی نیست و باید با احتیاط به آن نگاه کرد، اما بسیاری از جزئیات با پروژهی اولیهی بازی مورد بحث که بهنام Project Americas شناخته میشد همخوانی دارد. بهنظر میرسد در نهایت راکاستار تصمیم گرفته است داستان را با دو شخصیت اصلی از جمله زن لاتینتباری به نام لوسیا روایت کند.