رسانه‌های اجتماعی

June 18, 2025
11:33 چهارشنبه، 28ام خردادماه 1404
کد خبر: 195059

اینستاگرام قابلیت بازنشر پست‌ها را آزمایش می‌کند

منبع: دیجیاتو

بازنشر مستقیم پست‌ها در صفحه اصلی، پس از سال‌ها آزمایش، دوباره به اینستاگرام بازگشته است.

اینستاگرام درحال آزمایش قابلیتی جدید برای بازنشر (Repost) پست‌ها است؛ قابلیتی که در صورت انتشار رسمی، می‌تواند صفحه اصلی (Feed) این شبکه اجتماعی را دستخوش تغییراتی کند. متا با تأیید این خبر اعلام کرده که این ویژگی فعلاً در مرحله تست قرار دارد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

براساس گزارش «Techcrunch»، قابلیت بازنشر اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد علاوه‌بر اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری، بتوانند آنها را مستقیماً در صفحه اصلی خود به‌عنوان یک پست جدید بازنشر کنند؛ امکانی مشابه آنچه سال‌هاست در شبکه‌هایی مانند ایکس، تردز و تیک‌تاک رایج است.

قابلیت بازنشر؛ فرصتی برای بیشتر دیده‌شدن
گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی کاربران پیشتر این قابلیت را در حساب‌های خود مشاهده کرده‌اند. در این حالت، نه‌تنها می‌توان پست‌های دیگران را بازنشر کرد، بلکه امکان بازنشر مجدد پست‌های شخصی نیز فراهم است.

اگرچه این قابلیت می‌تواند برای بسیاری از کاربران و به‌ویژه سازندگان محتوا فرصتی برای افزایش دسترسی و دیده‌شدن بیشتر باشد، اما برخی ممکن است از اضافه‌شدن فرمت جدید به محیط شلوغ اینستاگرام ناراضی باشند؛ پلتفرمی که هم‌اکنون نیز از انواع محتوا شامل پست، استوری، ریلز، یادداشت‌ها (Notes)، دایرکت و تبلیغات اشباع شده است.

بااین‌حال، بازنشر رسمی پست‌ها می‌تواند جایگزین مناسبی برای ابزارهای متفرقه و راه‌حل‌های غیررسمی شود که کاربران تاکنون برای بازنشر استفاده می‌کردند.

اینستاگرام پیشتر نیز دوبار چنین قابلیتی را آزمایش کرده بود؛ یک‌بار در سال 2017 و بار دیگر در 2022. حالا در سال 2025، این شرکت بار دیگر به سراغ این ایده بازگشته و به‌نظر می‌رسد به‌دنبال بررسی جدی‌تری برای پیاده‌سازی آن است.

با توجه به اینکه بسیاری از تصاویر بدون ذکر منبع اصلی در اینستاگرام بازنشر می‌شوند، قابلیت جدید می‌تواند به سازندگان محتوا کمک کند تا در زمان اشتراک‌گذاری گسترده آثارشان، اعتبار لازم را دریافت کنند.

بااین‌حال، باید دید تصمیم نهایی اینستاگرام درباره انتشار عمومی این قابلیت چه خواهد بود، به‌ویژه با درنظر گرفتن تغییرات اخیر در الگوریتم این پلتفرم که تمرکز بیشتری بر نمایش محتوای دست اول دارد و بازنشرها را در اولویت پایین‌تری قرار می‌دهد.

درحال‌حاضر، هنوز مشخص نیست این قابلیت چه زمانی و با چه شرایطی برای تمام کاربران عرضه خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.