اپلیکیشن

تلفن همراه

August 1, 2025
13:20 جمعه، 10ام مردادماه 1404
کد خبر: 198396

Bragi و OpenAI دستیار هوش مصنوعی ChatGPT را به هدفون‌ها می‌آورند

منبع: دیجیاتو

اپلیکیشن جدید ChatAI امکان استفاده آسان از ChatGPT را در هدفون‌ها فراهم می‌کند.

شرکت آلمانی Bragi با همکاری OpenAI، بستر ساخت هدفون با دستیار هوش مصنوعی مبتنی‌بر GPT-4.1 را فراهم می‌کنند. این فناوری به سازندگان تجهیزات صوتی این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی دستیار صوتی مبتنی‌بر GPT را در محصولات خود ادغام کنند و این دستیار با یک دکمه یا دستور صوتی فراخوانی شود.

براساس گزارش‌ها، اپلیکیشن جدید ChatAI در همکاری با OpenAI، به کاربران این امکان را می‌دهد تا در هر لحظه و مکان، به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند، سؤالات خود را مطرح و یادداشت‌های فوری ثبت کنند.

همکاری Bragi و OpenAI برای عرضه هدفون‌های مجهز به ChatGPT
به گفته Bragi، این سیستم با قابلیت تشخیص گوینده، مانع از ضبط و پردازش ناخواسته صداهای اطراف می‌شود. همچنین Bragi درحال همکاری با اپل برای دریافت گواهی MFi است که امکان ارتباط پایدار و هماهنگ با دستگاه‌های iOS را در پس‌زمینه فراهم خواهد کرد.

با فعال‌ شدن دستیار، اپلیکیشن ChatAI ابتدا از یک مدل محلی چندوجهی برای تحلیل دقیق فرمان صوتی کاربر استفاده می‌کند. این فرمان سپس به شکلی بهینه‌شده به سرورهای OpenAI ارسال می‌شود تا مدل GPT-4.1 پاسخ مناسب را تولید کند. پاسخ آماده‌شده بلافاصله از طریق هدفون برای کاربر خوانده می‌شود تا تجربه‌ای فوری و بدون نیاز به مراجعه به صفحه‌نمایش فراهم شود.

در زمینه حریم خصوصی، شرکت Bragi تأکید کرده که هیچ‌گونه داده‌ای از کاربر به سرورهای مرکزی منتقل نمی‌شود. حتی اطلاعات پردازش‌شده در سطح محلی نیز پس از ارسال درخواست حذف می‌گردد و در اپلیکیشن ذخیره نخواهد شد.

فناوری هوش مصنوعی مبتنی بر ChatAI به برندها امکان می‌دهد قابلیت‌های سفارشی مانند تحلیل رفتار کاربران و تنظیم خودکار اکولایزر براساس موقعیت و سلیقه فردی توسعه دهند.

در فاز آغازین، ChatAI از پنج زبان شامل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و چینی پشتیبانی می‌کند و برنامه‌هایی برای افزودن زبان‌های دیگر در آینده در نظر گرفته شده است.

Bragi همچنین اشاره کرده که نوع استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی در مناطق مختلف جهان با یکدیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال، کاربران چینی بیشتر از امکانات ترجمه هم‌زمان در جلسات استفاده می‌کنند، درحالی‌که در کشورهای دیگر، این فناوری کاربردهای گسترده‌تری پیدا کرده است.

براساس نتایج یک نظرسنجی، 89 درصد مصرف‌کنندگان حاضرند مبلغی حدود 25 دلار بیشتر برای خرید هدفون‌های هوشمند با قابلیت هوش مصنوعی بپردازند. این موضوع میانگین قیمت این محصولات را به‌حدود 135 تا 160 دلار افزایش می‌دهد.

انتشار اپلیکیشن ChatAI برای هفته‌های آینده برنامه‌ریزی شده است، اما زمان‌بندی دقیق و نحوه به‌کارگیری آن در محصولات نهایی، به تصمیم برندهای همکار واگذار شده و توسط آنها اعلام خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.